יום עבודה ממוצע בכל משרד רואי חשבון טומן בחובו הרבה מאוד פעולות ומשימות חשובות.
פגישות עם לקוחות, ישיבות עם אנשי צוות, טיפול בנושאי שכר, בדיקה של דוחות לביקורת ומאזנים, הכנת מסמכים להגשה לפקיד השומה או לנציגים אחרים של רשויות כגון הביטוח הלאומי.
לפעמים, המלאכה רבה כל כך עד שניתן להבין מדוע קשה לשמור על ניקיון המשרד. אך למרות סדר היום העמוס, למרות כל תשומת הלב שצריך להשקיע בעבודה מדויקת וקפדנית, אין להזניח את הניקיון, הנראות, הטיפוח.
הרושם וגיוס לקוחות חדשים
אף משרד לראיית חשבון לא יסרב לקבל אל שורותיו לקוחות חדשים – שכירים הזקוקים לשירות של ייעוץ מס או הגשת בקשה להחזר מס, יזמים שרוצים להקים עסק חדש וזקוקים לסיוע בפתיחת תיקים וקבלת אישורי עוסק מורשה, חברות שצריכות גורם מייצג וגורם שיפקח על הנהלת החשבונות או הגשת דוחות תקופתיים. לעולם אין לדעת מתי יעבור בדלת של המשרד לקוח חדש, שיתעניין בקבלת שירות בנושא החשוב כל כך של טיפול חשבונאי וקבלת ייעוץ פיננסי. אך מה הקשר בין לקוחות חדשים לבין ניקיון משרדים? מסתבר שיש קשר ברור.
הבה נתאר לעצמנו את אבי, בעל מספרה חדשה שמחפש רואה חשבון שיטפל בכל ענייניו הכספיים. האם אבי, בעל החוש האסתטי המפותח ירגיש בנוח במשרד שבו הפחים מלאים עד גדותיהם, תיקיות מפוזרות ללא סדר, הרצפה מלוכלכת ואפילו הכיור בשירותים מטונף?
סביר מאוד להניח שאבי יחפש לעצמו רואה חשבון אחר, לא בהכרח באמת מקצועי יותר אלא כזה שמשרדו משדר את הרושם הרצוי – מכובד, נקי ומטופח. משרד רואי חשבון לא נקי? זה עשוי להפריע בגיוס לקוחות חדשים. ומה שנכון לגבי אבי, מעצב השיער הטרי, נכון כמובן שבעתיים, כאשר מדובר בלקוחות גדולים – בעלי מפעלים, בעלי חברות תיווך, בעלי רשת חנויות, אנשי עסקים פעלתנים וכן הלאה.
לשמר את הלקוחות הוותיקים
לא רק לקוחות חדשים רוצים להרגיש שרואה החשבון שלהם הינו מקצוען ומכובד השוכן במשרד מטופח וראוי לשמו. האם משרד רואה חשבון יכול להקל ראש בתחרות מצד משרדים מתחרים? האם ניתן להרגיש באמת שהלקוחות הקיימים לעולם לא יעזבו? מסתבר ששמירה על חזות מסודרת של המשרד, לצד עבודה חשבונאית מקצועית כמובן, יסייעו להפוך את הלקוחות הקיימים ללקוחות נאמנים.
לקוח שמגיע לפגישות פעם אחר פעם ורואה לפניו משרד לא מתוקתק, לא מתוחזק, מלוכלך, עשוי בהחלט להסיק מכך מסקנות מרחיקות לכת. במשרד שאיננו נקי, האם ניהול הכספים, החשבון העסקי, פנקסי החשבונות וכל החישובים אכן נעשים בהקפדה?
אולי הבלגן מחלחל גם לעבודה המקצועית השוטפת של מנהלי החשבונות, של חשבי השכר ושל ראש הפירמידה – רואה החשבון שהוא בעל המשרד? אז כדי שמחשבות כאלה לא יחלפו בראשיהם של הלקוחות הוותיקים – חשוב להקפיד על סדר וניקיון וחשוב שהמשרד יהיה מטופח, אסתטי ונקי.
עובדים מרוצים – עובדים מוצלחים
חשוב לנקות את משרד רואי החשבון גם מסיבה נוספת – שביעות הרצון של העובדים. עובד מסור המגיע בכל יום לעבודה, המבצע פעולות חשובות כל כך בענייני כספים, מעוניין לעבוד בסביבה נעימה. כדי לבצע כהלכה תיאומים פיננסיים, ביקורת של פקודות יומן, מאזנים, בדיקות שנעשות מול בנקים ומול גורמים נוספים.
יש צורך בידע מקצועי אך גם בתנאי עבודה נאותים. עובדים המרגישים מרוצים בזכות סביבת עבודה נעימה יעבדו טוב יותר, מהר יותר ונכון יותר. לכן, לטובת לקוחות המשרד, לטובת העובדים, לטובת התדמית המקצועית – חשוב לנקות את משרד רואי החשבון בקביעות.
לקבלת הצעה משתלמת של ניקיון משרדים באיזור המרכז, ניתן למצוא דרך המלצות בעלי עסקים ומידע נרחב ברשת.