הנהלת חשבונות

מהי הנהלת חשבונות לעצמאיים?

מהי הנהלת חשבונות לעסק עצמאי?כל עסק וכל עצמאי מחויבים להתנהל על פי החוק מבחינה חשבונאית, מבחינת רישום ומבחינת תשלומי המיסים השונים. מכיוון שבמרבית המקרים העוסק העצמאי איננו בקיא די הצורך בעקרונות החשבונאות המקובלים, ברישום דוחות, בדיווח וביכולת להבחין בין הוצאות לגיטימיות לבין כאלה שהן לא, יש צורך להיעזר בשירות של הנהלת חשבונות לעצמאיים.

בשורות הבאות נבין מהי בדיוק הנהלת חשבונות לעצמאיים. נראה באילו נושאים מקובל להיעזר בכך עוד בשלבים הראשונים של העסק, מדוע יש לכך חשיבות גם בשדרוג העסק מבחינה פיננסית וניהול פיננסי ועוד.

רישום עוסק חדש

חשוב להבין, כאשר מדברים על עצמאיים, ישנם סוגים שונים של היקפי פעילות וסוגים שונים של מקצועות ותחומי פעילות. כל הדברים הללו משפיעים גם על החובות והזכויות מבחינה חשבונאית ומבחינה של חבות מס והדרישה להציג רישומים ודוחות על ניהול העסק.

פעמים רבות חשוב להיעזר בשירות של הנהלת חשבונות לעצמאים עוד לפני שמתחילים לפעול הלכה למעשה, לפחות בהיקפים משמעותיים. כבר עם המחשבה להפוך לעצמאי חשוב להחליט, לבד או בשיתוף איש מקצוע, באיזו צורה יתנהל העסק ואיזה מעמד יהיה לו מול רשויות המס ובפרט מול מע"מ (מס ערך מוסף).

ישנם עצמאיים שיכולים לבחור בין צורת רישום של עוסק מורשה ויש שיכולים להיות גם עוסקים פטורים. לעיתים, הצורה הנכונה ביותר עבור העצמאי היא לפעול תחת כיסוי חוקי של "חברה" ואפילו של חברה בע"מ. המשמעות של צורת הפעילות – עוסק פטור, מורשה, חברה וכן הלאה, אינה בעלת חשיבות סמלית בלבד. יש לכך גם משמעות מבחינת צורת ההתחשבנות מול רשויות המס ולעיתים יש גם השפעה ישירה על הרווח הנקי.

לסיכום, שירותי הנהלת חשבונות לעצמאיים מתחילים, פעמים רבות, בסיוע בהקמת התשתית העסקית מבחינה חשבונאית וקבלת החלטה נכונה על סיווג העוסק, על כל המשתמע מכך.

הנהלת חשבונות לעצמאיים באופן שוטף

למרות שרישום העוסק ופתיחת פעילות מול רשויות המס הוא חלק חשוב בשירות של חשבונאות והנהלת חשבונות לעצמאיים, הרי שמדובר לרוב על מהלך חד פעמי ולכל היותר כזה שמשתנה לעיתים רחוקות (כגון שינוי עוסק מפטור למורשה, למשל, לאור גידול במחזור המכירות).

החלק המרכזי והחשוב של הנהלת חשבונות לעסקים, כולל את הטיפול השוטף בכל ההוצאות ובכל ההכנסות. ישנם עצמאיים שמוכנים לקחת על עצמם חלק מהניהול השוטף והם מבצעים רישום על פי הכללים של כל ההכנסות ושל כל הוצאות, כאשר מנהלי חשבונות מוסמכים ורואי חשבון מבצעים אלמנטים של בקרה, הפקת דוחות וטיפול מול הרשויות במקרה הצורך. במקביל, יש עצמאיים שמעדיפים שלא לעסוק כלל בהיבט החשבונאי.

עבור עצמאיים שלא אוהבים או חוששים מעיסוק בפן החשבונאי של הפעלת הפעילות העסקית, שירותי הנהלת חשבונות יכללו את הטיפול המלא בכל הרישומים, הפקת הדוחות והתנהלות שוטפת וזאת בנוסף לתשלומי מע"מ, תשלומי מקדמות מס וכן הלאה.

לסיכום, חשבונאות לעצמאיים כוללת היבט משתנה של התנהלות שוטפת הן ברישום והן בתשלומים והפקת דוחות שונים.

הנהלת חשבונות לעצמאיים ושירותים נוספים

שירותי הנהלת חשבונות לעצמאיים כוללים גם מעקב אחר היבטים פיננסיים, שמעידים על איתנות העוסק העצמאי ויכולתו לשפר פעילות. חשבונאי או מנהל חשבונות מקצועיים יכולים להבחין ב"חריגות" פיננסיות או בסימני אזהרה או נקודות שניתן לשפר. בנוסף, שירות חשבונאי אחראי ורציני כולל גם:

הנהלת חשבונות לעצמאיים – מה הם היתרונות השונים של ביצוע הנהלת חשבונות לעסקים עצמאיים

אנחנו נתקלים לא פעם ולא פעמיים בלא מעט בעלי עסקים עצמאיים, שבוחרים לוותר על השירותים של הנהלת חשבונות לעצמאיים ובמקום, הם בוחרים את אחת מתוך שתי האפשרויות הבאות – האפשרות הראשונה, היא כמובן לנהל לבד את כל החשבונות של העסק, והאופציה השנייה, היא להעסיק תחת החברה או העסק שלכם מישהו שכל תפקידו הינו לבצע הנהלת חשבונות לעצמאיים, זאת בשונה מעצמאיים שמחליטים לבצע ניהול חשבונות באופן עצמאי לעוסק מורשה. בעינינו, האופציה הטובה ביותר, שהיא כמובן יותר נכונה למראית עינינו משתי האופציות אשר צוינו כאן לפני כן, היא לשכור את השירותים של חברת הנהלת חשבונות לעצמאיים.

היתרונות של הנהלת חשבונות לעצמאיים הם כדלקמן:

איך בוחרים רואה חשבון לביצוע הנהלת חשבונות?

למעשה, בתור בעלי עסקים ,בין אם אתם עוסקים פטורים, מורשים או אפילו חברה בע“מ, אחד הדברים הכי חשובים שעליכם להקפיד עליהם הוא בחירה של רואה חשבון מקצועי. הדבר ישפיע על כל ההתנהלות השוטפת של העסק שלכם. רואה חשבון מקצועי, יסודי, עם ידע וניסיון בתחום יכול להוריד מכם הרבה מאוד לחץ והתעסקות עם כל כך הרבה דברים. כמובן, שזה חייב להיות מישהו שאתם צריכים לסמוך עליו במאת האחוזים, וכאן בדיוק המקום להתייעץ עם אנשים שאתם מכירים ולא להתפשר על רואה חשבון חובבן. תוכלו גם לבחור במשרד רואה חשבון מקצועי בתחום. דברו עם אנשים שאתם מכירים, השוו בין כמה משרדים, בדקו זמינות, יחס אישי, מחיר, עלות אל מול תועלת, השירותים אותם יבצע עבורכם רואה החשבון ולפי זה תוכלו לקבל החלטה שקולה והגיונית שללא כל ספק תשפיע על כל ההתנהלות השוטפת של העסק שלכם.

Exit mobile version