הנהלת חשבונות

פתיחת תיקים ברשויות המיסים

פתיחת תיקים ברשויות המסהיבט בלתי נפרד מהתנהלותו של כל עסק, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר, הוא מיסוי.

עסקים הפעילים ורשומים בישראל חייבים להתנהל נכון מבחינה חשבונאית ופיננסית, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך היא גביית מס מטעם המדינה מאותם עסקים.

על עסקים מושתים מיסים שונים בישראל, ממיסוי המע"מ המתנהל בשוטף ועד מס הכנסה או מס חברות המחושבים באופן שנתי. כחלק מהתהליך של הקמת עסק חדש או שינוי סיווג לעסק קיים, יש לפתוח תיקים מול רשויות המס הרלבנטיות – תהליך שחשוב מאוד לעשות נכון, ביעילות ועל פי הגדרות המתאימות.

פתיחת תיקים ברשויות המס ניתנת במקרים מסוימים על ידי משרדי הנהלת חשבונות ומשרדי ראיית חשבון, במסגרת חבילת שירותים להקמת עסק או חברה ובתשלום מיוחד מעבר לשירותים השוטפים של הנהלת חשבונות או הגשת הדו"ח השנתי.

משרדי הנהלת חשבונות הינם גורמים מקצועיים מנוסים מאוד בהתנהלות מול רשויות המס והם מכירים היטב את כל שלבי הפעולה הנדרשים – לכן בעלי עסקים רבים מבקשים לקבל בתשלום את השירות הזה או סוג מסוים של ליווי בהקשר של פתיחת העסק ופתיחת תיקים ברשויות המס.

כל עסק חייב להירשם ברשויות המס

ראשית כל, חשוב לציין כי כמעט כל עסק חייב להירשם ברשויות המס – כאשר רשויות אלו כוללות בעיקרן את המע"מ (מס ערך מוסף) ומס הכנסה.

גם עוסק פטור אשר אינו גובה מע"מ מלקוחותיו ואינו יכול להתקזז ישירות על תשלומי המע"מ שלו חייב להירשם במע"מ, וגם עסק שלא מגיע לסף המס (מס הכנסה) חייב לפתוח תיק במס הכנסה ולדווח על פעילותו בדו"ח השנתי. יש מיעוט של פעילויות עסקיות שמאפשרות לא לפתוח תיק במע"מ למשל, התייעצו עם גורם מקצועי לצורך כך.

פתיחת תיק במע"מ

עסקים צריכים להירשם במע"מ ולפתוח תיק במשרד המע"מ האזורי הרלבנטי, אך לפני התחלת הפעילות בפועל. המסמכים הבסיסיים הנדרשים לפתיחת תיק מע"מ הם: תעודת זהות, חוזה שכירות של מיקום פעילות העסק (אם קיים) כל מסמך רלבנטי אחר המראה כי הנישום מקים עסק ויתפעל אותו.

כאשר מדובר על שותפות אז יש לצרף גם אמצעי זיהוי של כל שותף, אישור לחשבון בנק משותף ואם ישנו גם אישור על רישום ברשם השותפויות.

פתיחת תיק מע"מ לחברה בע"מ הוא כמובן מורכב יותר וכולל הגשה של אישור מטעם רשם החברות, הגשת תקנון החברה ופרוטוקול מינוי הדירקטורים והמנהלים שאושר ברשם החברות, יש להגיש גם את שמות המנהלים, תעודות זהות, כתובות מגורים ומספרי טלפון, חוזה שכירות או רכישה למיקום פעילות העסק ואישור לקיום חשבון בנק לחברה.

פתיחת תיק במע"מ כוללת גם מילוי של טפסים ייעודיים, כמו טופס 821 המעיד על מימון לעסק, סכומי השקעה, מחזור עסקי צפוי, חשבון בנק וכיוצר באלו. לאחר סיום ההליך מול מע"מ, תישלח תעודת רשמית בהתאם להגדרת העסק – עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ.

פתיחת תיק במס הכנסה

מבחינת פתיחת תיקים ברשויות המס, התיק במס הכנסה צריך להיפתח אחרי פתיחת התיק במע"מ. לפתיחת התיק מגישים בקשה כתובה למשרד השומה האזורי על פתיחת תיק לעצמאי או פתיחת תיק לחברה.

זהו תהליך יחסית פשוט, אך הוא גם כולל מילוי טפסים והגשת מסמכים אישיים או עסקיים שונים. עסקים המעסיקים עובדים או שיש להם הוצאות החייבות בניכוי מס במקור נדרשים לפתוח גם תיק ניכויים.

ביטוח לאומי

בנוסף לפתיחת תיקים ברשויות המס, כל עסק נדרש לפתוח תיק בביטוח לאומי, מעוסק פטור ועד חברה בע"מ. זהו הליך פשוט שיכול להיעשות אחרי תחילת פעילות העסק, כאשר על בסיס הנתונים והמסמכים יגבו מקדמות הביטוח הלאומי מעצמאים. חברות ועסקים מעסיקי עובדם צריכים לפתוח תיק ניכויים גם בביטוח לאומי.

אם אתם רוצים להקים עסק אבל רוצים שמישהו אחר יתרוצץ בשבילכם ויבצע את כל הביורוקרטיה, פנו למשרד הנה"ח וקבלו שירות יעיל ומקצועי במחיר אטרקטיבי.

קראו על המעבר מעוסק מורשה לעוסק פטור והאם זה כדאי

Exit mobile version