הנהלת חשבונות

פתיחת חברה

פתיחת חברהבעולם העסקים, הקמת חברה מהווה ללא ספק מאורע מרגש ומאתגר, בין אם הגעתם לשלב זה אחרי שנים של פעילות בתור עוסק מורשה ובין אם אתם מראש מקימים את העסק שלכם בתור חברה בע"מ.

כמו פעולות רבות במשק הישראלי, גם פתיחת חברה היא תהליך מורכב יחסית הכולל ביורוקרטיה לא מעטה, הגשת מסמכים ובאופן כללי התעסקות לא מבוטלת מול רשויות המדינה השונות. לכן, על מנת לקצר ולייעל תהליכים, משרדי הנהלת חשבונות רבים מציעים ללקוחותיהם שירותי פתיחת חברה.

חברות ומשרדי הנהלת חשבונות חיצוניים מכירים את כל הרשויות הרלבנטיות השונות, גורמים אלו פעילים מול הרשויות השונות כל הזמן ובהתאם מכירים באופן מעמיק את כל הדקויות והדרישות של הקמת חברה בע"מ.

כך שלמרות שיזם או בעל עסק יכול לבצע בעצמו את תהליך רישום ופתיחת החברה, רבים בוחרים לקבל את השירות הזה מגורם חיצוני ומקצועי – כאשר כמובן ששירות כזה מגיע עם עלות, אך השירות חוסך זמן, "כאב ראש", התעסקות ושאר היבטים, ומשאיר לכם יותר זמן לנהל את העסק ולייצר הכנסות.

פתיחת חברה בע"מ – ישות משפטית נפרדת

להתאגדות עסקית בתור חברה בע"מ יש היבטים רבים ושונים שחשוב להכיר. אך אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר הוא שהחברה היא ישות משפטית עצמאית ונפרדת מבעלי המניות שלה – זאת בניגוד גמור לעוסק מורשה למשל.

חברה בע"מ הינה ישות משפטית נפרדת גם כאשר בעלי החברה הוא בעליה היחיד והמנהל שלה, כאשר רק במקרים מיוחדים ובאישור ניתן "להגיע" ישירות ואישית לבעלי החברה. כך שחובות החברה הם חובותיה ולא ישירות או באופן מתחייב חובות הבעלים, וכך גם במקרים של תביעות וכיוצא באלו.

חברה בע"מ מדווחת לרשויות המס אודות התנהלותה החשבונאית, אודות הרווחים שלה ושאר היבטים רלבנטיים, כאשר חברות משלמות מס חברות על רווחים. פתיחת חברה בע"מ מומלצת לעסקים בעלי היקפי פעילות גדולים יחסית, מחזור פעילות גדולים, כאשר לא כל הרווחים נמשכים ע"י הבעלים (שלרוב מושך משכורת מהחברה) וכאשר יש רצון לייצר הפרדה משפטית בין העסק לבעליו.

פתיחת חברה יכולה לחסוך בתשלומי המס של בעלי החברה ושל החברה עצמה, זאת תחת תכנון מס יעיל ומותאם אישית והתנהלות נכונה במסגרת אפשרויות החוק.

כמובן שתהליך הקמת חברה בע"מ הינו יקר יותר לעומת צורות התאגדות אחרות וגם העלויות החודשיות והשנתיות גבוהות יותר. כך למשל, חברות נדרשות להנהלת חשבונות כפולה שעולה יותר ומצריכה יותר משאבים מהחברה, יש להפיק ולהגיש דוחות כספיים ושאר היבטים נדרשים המייקרים את התפעול של חברה, כך שחשוב לבחון היטב איזו צורת התאגדות הכי משתלמת מכל הבחינות.

פתיחת חברה בפועל ברישום ברשם החברות

עוסק מורשה מתנהל מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה, באופן חודשי ושנתי. אך פתיחת חברה מצריכה מעבר לפתיחת התיקים המתאימים מול רשויות אלו גם רישום ברשם החברות. כל חברה חייבת להיות רשומה ברשם החברות, ובנוסף להגיש לרשם דו"חות כספיים שנתיים ולשלם אגרה שנתית (כשל באחד או שני אלו יגרור הגדרה כ"חברה מפרת חוק" ועשוי לגרור סנקציות).

מסמכים ושלבים בדרך לפתיחת חברה

התהליך של פתיחת חברה הוא כאמור ארוך, מורכב ויקר יותר מכל צורת התאגדות עסקית אחרת. יש צורך למלא ולחתום על מסמכי פתיחת חברה, לשלוח את הטפסים חתומים לרשם החברות, לקבל תעודת רישום מהרשם ולאשר את תקנון החברה מול הרשם, יש לשלם אגרה לרשם החברות, חובה להכין פרוטוקול הממנה את מורשי החתימה של החברה ולקבל לכך אישור מהרשם.

שלבים נוספים הם פתיחת חשבון בנק ייעודי לחברה, הכנת חותמות, הכנת ספרי חשבונאות לחברה, פתיחת תיק במע"מ, בביטוח לאומי ובמס הכנסה. כמו כן, פתיחת חברה מצריכה מתן שם לחברה, מינוי דירקטורים ועוד תהליכים ביורוקרטים שונים – כך שבהחלט ראוי לבחון קבלת סיוע וליווי מגורם מקצועי כמו משרד הנה"ח.

Exit mobile version