הנהלת חשבונות

רואה חשבון – על תפקידו ותחומי אחריותו בניהול הפיננסי של העסק שלך

רואה חשבוןתפקידו של רואה החשבון קשור ברוב המכריע של המקרים להיבט פיננסי או ניהולי של עסקים. בין רואי החשבון בישראל ניתן למצוא כאלה שמתמחים בחברות קטנות, כאלה שמתמחים בחברות גדולת – פרטיות או ציבוריות, ויש כאלה שהינם בעלי התמחות מיוחדת בחברות ובתאגידים רב לאומיים.

בשורות הבאות נראה מהו תפקידו של רואה החשבון, כתלות בכובע שאותו הוא חובש ובין היתר נראה, כמובן, מהו תפקידו הקלאסי של המקצוע המדובר.

תפקיד מפתח: פיקוח ובקרה

תפקיד אחד מרכזי שעליו אחראי רואה החשבון בחברות רבות במשק הוא תפקיד של פיקוח ובקרה. לעיתים מדובר יהיה על תפקיד של בקרה פנימית, שכולל בחינת תהליכי עבודה, נהלים, ארגון ושיטות וכיוצא באלה. לעיתים קרובות יותר יהיה מדובר תפקיד של בקרה מבחינה חשבונאית בעיקר.

כאשר מדובר על בקרה חשבונאית, המטרה היא לבדוק שמערכת החשבונות של החברה מספקת נתונים אפקטיביים ומדויקים וזאת גם למטרה פנימית וגם מתוך צרכי הרגולציה (דהיינו חקיקה).

כאשר מדובר על ביקורת חשבונאית מדובר בעיקר על ביקורת אודות מצבן של חברות פרטיות (דהיינו ח.פ) או אודות מצבן של חברות ציבורית (כלומר ח.צ – חברות שנסחרות בבורסה). ביקורת כזאת יכולה להוכיח עצמה כחשובה מכמה סיבות:

ייעוץ כלכלי ופיננסי

לא מעט רואי חשבון אינם מסתפקים בתפקידם בתחום הביקורת. הידע, הניסיון וההבנה המעמיקה בעסקים ולעיתים גם בענפים שלמים במשק (ענף הביטוח, התעשייה, השירותים, ההיי טק וכן הלאה) מאפשר להם להציע את שירותיהם לאנשים שרוצים להקים עסק חדש וכן לכאלה שרוצים לשדרג את העסק.

ליווי מקצועי יכול להפוך את תהליך הקמת העסק או את התרחבותו לפשוט יותר ובעיקר – עם פחות טעויות ועם יותר הצלחות. בין היתר ישנם רואי חשבון שמתמחים בדברים הבאים:

תפקיד ניהולי בכיר

בקרב לא מעט חברות ועסקים, מקובל מאוד למנות רואה חשבון מוסמך, גם לתפקידים שאינם מחייבים בהכרח תואר רשמי של רואה חשבון. ההבנה שיכולת ניהולית עם רקע פיננסי, חקיקתי וכן בענייני מיסוי ועסקים בכלל מהווה יתרון מאפיינת ארגונים מתחום הפיננסים אך בהחלט לא רק כאלה. על רקע זה ניתן למצוא רואי חשבון שמשמשים בתור:

Exit mobile version