הנהלת חשבונות

שירותי ראיית חשבון און – ליין

שירותי און לייןתפקידו המסורתי של רואה החשבון לעסקים כולל ביצוע של מגוון רחב של מטלות. כאשר מדובר על שירותי הנהלת חשבונות וראיית חשבון מלאים, מדובר למעשה על חבילת שירותים מלאה החל מרישום של כל הפעילויות השוטפות של העסק בצורה של פקודות יומון. הרישום, שיכול להיעשות גם על ידי פקיד הנהלת חשבונות, מועבר בהמשך לרואה החשבון על מנת לבצע גם הפקה של דוחות וגם מגוון פעילויות מול רשויות שונות.

כאשר מדובר על עסקים גדולים, בעלי מנהלי חשבונות משל עצמם, רואה החשבון מקבל מהם את החומר הגולמי ומפיק בעזרתו דוחות שונים, לטובת מס הכנסה ולטובת מע"מ. בנוסף, רואה החשבון בודק את ביצועי העסק מבחינת יעילות, מבצע לעיתים גם ביקורת דוחות, ומספק ייעוץ בנושאים מקצועיים שוטפים, תכנון מס מיטבי ועוד.

עד לאחרונה, עיקר עבודתו של רואה החשבון אל מול העסק חייבה במקרה הטוב העברת קבצים מעת לעת ובמקרה הפחות טוב, העברת מסמכים שונים בצורה של ניירת אין סופית. התנהלות זו, שהובילה לא פעם לטעויות ולעיכובים בזרימת המידע מרואה החשבון את מנהלי העסק, כבר איננה מחויבת המציאות. כל זאת, בזכות האפשרות ליהנות משירותי ראיית חשבון און ליין, באמצעות רשת האינטרנט ובאמצעות שימוש בתוכנות ייעודיות.

בשורות הבאות נראה מהן היתרונות של פעילות כזאת, במונחים של אפקטיביות, חיסכון בזמן וגם שליטה בנתונים, בזמן אמת.

חוסכים יותר מנייר

עסקים שפועלים בשיטה הישנה של ניהול חשבונות, עובדים לרוב עם הרבה מאוד דוחות מודפסים. השימוש בדוחות שהולכים ונערמים, הן לצרכים פנימיים, הן לצורך העברת וקבלת נתונים מרואה החשבון והן לצרכי ביקורת פנים, אינה נוחה ואיננה יעילה. בנוסף, מדובר עם על בזבוז משווע של זמן ומשאבים.

יתרון חשוב של ראיית חשבון און ליין נובע מההפחתה החד משמעית בצורך להפיק דוחות מודפסים. בצורה כזאת, של עבודה און ליין, אפשר לעדכן את כל הנתונים לתוך המחשב, ולהעביר כל נתון וכל דו"ח, באופן מידי ברשת האינטרנט. העברת הקבצים, שנעשית בצורה מאובטחת, מאפשרת הן לגורמים בתוך הארגון והן מחוצה לו, לקבל כל נתון, בכל זמן ומכל מחשב.

בצורה כזאת, מקבל מנהל העסק משוב מידי על ביצועים ועל הוצאות נוכחיות וצפויות. כאשר רוצים לבדוק ביצועים ברמה שנתית, תשלום צפוי למע"מ או מצב של חובות פתוחים, כל מה שצריך זה להיכנס למערכת ולבדוק. בלי עיכובים ובלי הדפסות.

תועלת רבה לכל הצדדים

בשוק קיימות כיום לא מעט אפשרויות לתשתית של הנהלת חשבונות וראיית חשבון און ליין. רואי חשבון שכבר עובדים עם תשתית כזאת, יודעים לספר על שביעות רצון גבוהה הן מצידם והן מצד לקוחותיהם. מלבד האפשרות לחיסכון בזמן ובכסף ומלבד האפשרות לשלוף נתונים בפשטות ובנוחות, אפשר פעמים רבות לוותר על התקנת מערכות סבוכות אצל משתמשי הקצה.

כאשר מדובר על עסק שמעוניין לספק גישה לכמה עובדים, לכל הנתונים של הנהלת החשבונות ובלא להיכנס לעלויות גבוהות של התקנת תוכנות עסקיות רגילות, האפשרות של עבודה און ליין יכולה להיות חלופה מצוינת. היכולת לבצע את כל הפעילות, כגון פקודות יומן, התאמות בנקים, כרטסת חובות וכיוצא באלה, אינה נופלת מזו של התוכנות הרגילות.

גם עבור עסקים שצריכים להוציא חשבוניות וקבלות, האפשרות לעשות זאת און ליין מועילה מאוד. העובדה שכיום החוק מתיר להעביר מסמכי עסקה בצורה אלקטרונית, מוכיחה שמדובר על אפשרות חשובה שזוכה להיענות. התועלות שטמונות בדבר לכל הצדדים, הן לרואי החשבון, הן למנהלי החשבונות והן לבעלי העסקים, מרמזות שהביקוש לשירותי ראיית חשבון און ליין רק ילך ויגבר.

Exit mobile version