Site icon הנהלת חשבונות

מעוניינים לוותר על אזרחות אמריקאית – בואו לעשות את זה חכם

אזרחות אמריקאית מעניקה לכל מי שמחזיק בה זכויות רבות על אדמת ארצות הברית ומעבר לה, אך גם חובות מסוימות שיש לקחת בחשבון אם לא מעוניינים להתגורר בה או לבצע בה עסקים. ויתור על אזרחות אמריקאית הינו תהליך הנעשה בצורה מסודרת, במסגרתה אדם בעל האזרחות מוותר ביודעין על הזכות להיות אזרח אמריקאי.

בעניין הויתור על האזרחות האמריקאית שלכם, תוכלו לוותר על כלל הזכויות הרשומות בחוקה האמריקאית ולהן אתם זכאים מתוך היותכם אזרחים רשומים. תוכלו לקבל סטטוס תחת קטגוריה של אזרחים זרים. זה יאפשר לכם לבצע מגוון של פעולות שעדיין יהיו רלוונטיות לביצוע בפני רשויות החוק והשלטון האמריקאיים. זה יכול להיות מאוד שימושי למי שאינו מתגורר בארצות הברית אך חלה עליו חובת תשלומי המיסים.

 

מהן ההשלכות של ויתור על אזרחות אמריקאית

במידה ואתם בוחרים לבצע ויתור על אזרחות אמריקאית, אתם למעשה מוותרים על כלל הזכויות השמורות לכל אדם בעל אזרחות, וביניהן הזכות להצביע בבחירות, קבלת אזרחות אמריקאית עבור ילדים שנולדים לכם לאחר הליך הוויתור, מחוץ לארצות הברית, הגנה מטעם הרשויות והממשל האמריקאי בזמנים מסוימים, קבלה של קצבאות שונות החזרים על מיסים, דרישה להמציא אשרת ויזה בכל ביקור שלכם באחת ממדינות ארצות הברית ועוד.

 

כיצד ההליך של ויתור על אזרחות מבוצע בפועל

ויתור על אזרחות אמריקאית חייבת להיעשות מחוץ לאדמת ארצות הברית וכמובן בפני נציג קונסולרי. תחילה יש לתאם פגישה בשגרירות או קונסוליה אמריקאית ולהמציא לאותה פגישה מספר מסמכים, וביניהם  תעודת לידה, דרכון, תעודה המוכיחה כי יש בבעלותכם אזרחות אמריקאית, ואגרת ביטול אזרחות.

במסגרת הפגישה הקונסולרית, יידרש מבקש הבקה לענות על מספר שאלות בנוגעות לבקשתו לוותר על האזרחות, וכן לחתום על מסמך מפורט הכולל הבנה ברורה לגבי ההשלכות של הצעדים שהוא עושה בהליך זה, תחת שבועה.

 

ויתור על אזרחות אמריקאית לא עושים לבד!

אם אתם מבינים את ההשלכות של הצעדים שאתם מעוניינים לבצע, ובין אם לא, חשוב מאוד שלא תעשו טעות שתשאיר אתכם קרחים מכאן ומכאן. אחרי הכל, לאזרחות אמריקאית יש יתרונות עצומים שהמון אנשים בכל העולם היו יכולים רק לחלום להשיג אותם, והינה אתם מעוניינים להיפטר מזה. חשוב מאוד לעשות את כל הצעדים בליווי בטוח וזהיר של גורמים מקצועיים המבינים עניין, כאלו שיכולים לעשות עבורכם את הדברים בצורה מאורגנת ומסודרת יותר מבלי לגרום לתקלה. יש לקחת בחשבון כל מני עניינים שונים המלווים את התהליך של ויתור על אזרחות אמריקאית, כמו למשל מס יציאה והתחשבנות עם רשויות המס האמריקאיות לאחר מכן.

ויתור על אזרחות אמריקאית עושים רק אצל מומחים. בואו עכשיו לשמוע עוד לגבי התהליך, מה היתרונות מול החסרונות שלו, מה זה יוצא לכם בסופו של דבר וכיצד לעשות את הכל בצורה זהירה, חכמה ובטוחה.

Exit mobile version