Site icon הנהלת חשבונות

מה צריך להכין בשביל הצהרת הון?

הצהרת הון

מהי הצהרת הון? אז הצהרת הון היא בעצם טופס לכל דבר ועניין אשר מוגש למס הכנסה ונותן תמונת מצב להון שלכם. כלומר, תמונת מצב לנכסים שנמצאים בניכוי התחייבויות. הטופס הזה יאפשר למס הכנסה גם לאמוד את מצב ההון שלכם באותו רגע נתון וגם להצביע אם קיימים שינויים מסוימים שקרו בין הצהרה אחת לזאת שאחריה. אז האם צריך להיעזר ברואה חשבון בעת מילוי הטופס? מי חייב להגיש הצהרה שכזו. הישארו עימנו ותגלו.

האם כדאי להיעזר במשרדי רואי חשבון אשר נחשבים גדולים?

יש המון דברים שאתם יכולים לעשות לבד כשאתם מתנהלים מול מס הכנסה, אך להגיש הצהרת הון זה לא אחד מאותם הדברים. הצהרת הון מלאה בהמון פרטים שכל מטרתם היא לבדוק את האמינות שלכם ואם תיטעו בפרט הכי קטן זה יכול להיות קריטי. לכן אם קיבלתם דרישה למלא הצהרת הון אנחנו ממליצים לכם לפנות למי שמבין, משרדי רואי חשבון גדולים אשר ידועים בתחום. הם כבר יוכלו לעזור לכם. 

מי חייב להגיש הצהרת הון?

לפי החוק, פקיד השומה יכול לדרוש מכל מי שמעריכים את הכנסות לצורכי מס למלא הצהרת הון. בדרך כלל, אותו אדם יקבל את הדרישה להצהרת הון תוך כמה חודשים מהרגע שהוא פתח את התיק במס הכנסה, בין אם זה עוסק מורשה, עוסק פטור או בעל חברה בע"מ. נוסף על כך, גם מי שמחזיק בנכסים משמעותיים ורשות המקרקעין יודעת על כך, יכול להידרש למלא הצהרת הון. והסוג האחרון של מי שיכול להידרש להגיש הצהרת הון הוא מי שקיבל הכנסה כלשהי ולא דיווח עליה. אותו אדם אשר קיבל את הדרישה להגיש את הצהרת ההון מחויב להגישה תוך 120 יום מהמועד אשר קיבל אותה. ברוב המקרים, מס הכנסה ידרוש מאותם האנשים להגיש שוב הצהרת הון חוזרת פעם בארבע או חמש שנים. אם לא הגשתם או איחרתם בהגשתכם אתם עוברים על החוק ועלולים לקבל קנס. 

מה כוללת הצהרת ההון?

כמו שכבר אמרנו קודם, הצהרת ההון תכלול את כלל הנכסים שלכם, את ההון ואת ההתחייבויות שלכם והיא תהיה מחולקת לשני חלקים. כל מה שקשור לעסק שלכם וכל מה שיהיה קשור לחיים האישיים שלכם. עכשיו בואו נפרט טיפה. בהצהרת ההון יהיה מופיע כל דירה, מגרש, חנות, נכס שירשתם או כל נכס נדל"ן כזה או אחר שיש ברשותכם. יופיעו גם כל כלי הרכב שיש ברשותכם, ריהוט לבית מסכום מסוים, תכשיטים ועוד. ומה לגבי ההון העצמי שלכם? כן כן, גם הוא יופיע שם. כל הכסף שיש לכם שהוא לא קשור להכנסת מהעסק, כל הקרנות והביטוחים, תוכניות חיסכון, קופות גמל ועוד. נמשיך הלאה. גם ההתחייבויות שלכם יופיעו בהצהרת ההון. הלוואות, כרטיסי אשראי ועוד. לסיכום, את כל החיים שלכם תוכלו לראות פרוסים לנגד עיניכם בהצהרת ההון.

Exit mobile version