Site icon הנהלת חשבונות

מהי חתימה דיגיטלית?

חתימה דיגיטלית היא אלגוריתם קריפטוגרפי המבטיח את האותנטיות של מסמך אלקטרוני. זה נקרא גם טביעת אצבע דיגיטלית. החתימה הדיגיטלית נועדה לשמש בעסקאות אלקטרוניות כגון מסחר אלקטרוני, בנקאות ושירותי ממשלה. זה מאפשר לנמען לוודא שלשולח אכן יש סמכות לבצע שינויים במסמכים. חתימות דיגיטליות משמשות בדרך כלל בשילוב עם הצפנת מפתח ציבורי, המשתמשת בזוג מפתחות: אחד פרטי ואחד ציבורי. ניתן לשתף את המפתח הציבורי עם כל מי שצריך גישה אליו בעוד המפתח הפרטי נשאר סודי ולעולם אין לשתף אותו עם אף אחד.

מהי חתימה דיגיטלית?

חתימה דיגיטלית היא מסמך דיגיטלי קריפטוגרפי המספק הוכחה לזהות ובעלות. ניתן להשתמש בו כדי לאמת את זהות החותם, או שהוא עשוי לשמש כדי לספק הוכחה לכך שהחותם אישר עסקה. חתימות דיגיטליות משמשות לעתים קרובות כחלק מעסקאות אלקטרוניות שבהן שני צדדים מחליפים מידע זה עם זה, כגון בבנקאות מקוונת או קניות באינטרנט. הם גם משמשים בדרך כלל על ידי ממשלות להנפקת מסמכים רשמיים, כגון תעודות לידה. חתימות דיגיטליות אינן חדשות, אך הן ראו עלייה בפופולריות במהלך השנים האחרונות, כאשר יותר ויותר אנשים משתמשים בהן למטרות שונות. בעידן הדיגיטלי, החתימות הדיגיטליות הופכות חשובות יותר ויותר. הם משמשים לאימות האדם המשתמש בו ולאשר שיש לו הרשאה להשתמש בשירות מסוים. ניתן ליצור חתימות דיגיטליות באמצעות כלי מקוון או אפליקציה בטלפון שלך. ניתן ליצור אותם גם על ידי חתימה בכתב יד עם עט על נייר או חתימה פיזית בעזרת חותמת.

חתימות דיגיטליות- סוג של מסמך דיגיטלי שנחתם במפתח פרטי

חתימות דיגיטליות הן סוג של מסמך דיגיטלי שנחתם במפתח פרטי, אשר לאחר מכן מאומת על ידי המפתח הציבורי. ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית במסמכים דיגיטליים כדי לאמת את זהות האדם שחתם עליה. זה יכול לשמש גם כדי לאמת מסמכים ולאשר את שלמותם. חתימה דיגיטלית היא מזהה ייחודי המאפשר למשתמשים לאמת את האותנטיות של מסמך או קובץ. זה כמו טביעת אצבע, אבל במקום להיות מגולגל לדיו, זה מקודד בצורה דיגיטלית ומאוחסן על הבלוקצ'יין. חתימות דיגיטליות חשובות כי הן מבטיחות שבאמת אתה זה ששולח את המסמך או הקובץ. אתה יכול להשתמש בהם לכל דבר, החל מההרשמה לשירותים מקוונים ועד לאימות בעלות על הנכס שלך. הם גם שימושיים אם אתה רוצה לשלוח הודעה אבל לא רוצה שמישהו אחר יקרא אותה קודם – כמו כשאתה שולח מידע סודי בדוא"ל.

הבלוקצ'יין הוא ספר חשבונות מבוזר שאין לו נקודת שליטה מרכזית ומתעד את כל העסקאות בזמן אמת ללא כל אפשרות לשינוי. זה מאפשר לכל אחד עם גישה לפנקס החשבונות בכל מקום חתימה דיגיטלית היא פיסת מידע ייחודית המשמשת לזיהוי האדם שיצר או שלח מסמך דיגיטלי. חתימות דיגיטליות משמשות בדרכים רבות ושונות. חלק מהשימושים הנפוצים ביותר כוללים חתימות דואר אלקטרוני, פוסטים במדיה חברתית ועסקאות מקוונות. ניתן ליצור חתימה דיגיטלית באמצעות מפתח פרטי או דרך האתר easy2sign.co.il ולאחר מכן הצפנתה באמצעות מפתח ציבורי. לאחר מכן ניתן לאמת את החתימה הדיגיטלית על ידי בדיקה אם הטקסט המוצפן תואם את אלגוריתם ההצפנה של המפתח הציבורי.

Exit mobile version