Site icon הנהלת חשבונות

לימודי ראיית חשבון: על התפקידים העתידיים בעידן הדיגיטל וה-AI

ראיית חשבון

Anna Tarazevich באתר PEXELS

ההתפתחות של הדיגיטציה והבינה המלאכותית (ה-AI), לא פוסחת גם על תחום החשבונאות שהוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית. תחום זה נהנה מביקוש מתמשך ויציב, בלי קשר לתנודות הכלכליות ולשינויים המתחוללים בשוק.

בעוד שהדיגיטציה צפויה להפוך פעולות שונות בתחום החשבונאות והנהלת החשבונות, למשימות אוטומטיות; ההתפתחות של ה-AI יוצרת בתחומי החשבונאות השונים דרישות למיומנויות חדשות.

אם אתם מתעניינים בלימודי ראיית חשבון, בואו לגלות אילו מיומנויות יידרשו מכם כבר בעתיד הקרוב, ככול שטכנולוגיות הדיגיטציה וה-AI ימשיכו להתפתח.

 

מגמות וצפי עתידי

ביקוש הולך וגובר לשירותי תכנון וניתוח פיננסי (FP&A)

התחרותיות בשוק והתנודתיות הכלכלית, מאלצות עסקים בימינו לקבל החלטות מבוססות יותר על אסטרטגיה, מה שמניע את הביקוש הגובר לשירותי FP&A (Financial planning and analysis). שירותי FP&A מספקים תמיכה בהחלטות ניהוליות, המבוססת על תחזית וניתוח של נתונים פיננסיים.

כבר היום, נראה כי ההתקדמות בתחום הדיגיטציה והבינה המלאכותית מאפשרת לפעולות ה-FP&A לבצע ניתוחים וסימולציות מתוחכמים ביותר.

חברות המחפשות כוח אדם בתחום ה-FP&A, יעדיפו להעסיק מועמד שהוא רואה חשבון המצויד בכישורים ובמיומנויות הרכות הקשורים לידע חשבונאי הנדרש לעבודת ה-FP&A.

 

השפעת הגלובליזציה

יותר ויותר חברות מתחילות להתמקד בתרבות ארגונית בינלאומית ומשקיעות באנשי מקצוע דו-לשוניים ובעלי ידע בסטנדרטים של הדיווח הכספי הבינלאומי – IFRS (International Financial Reporting Standards).

 

האצת האוטומציה בטכנולוגיה הדיגיטלית ובבינה המלאכותית

הצפי הוא שהאוטומציה שיציעו ה-AI והטכנולוגיות הדיגיטליות, תשפיע על עבודתו של רואה החשבון באופנים שונים:

כיוון שמגמות אלה צפויות להמשיך ולהתפתח, נראה כי רואי חשבון שירצו לעמוד בקצב השינויים המתמידים, יצטרכו להפיק את המרב מאפשרויות ה-AI, ולהמשיך לפתח בהתמדה את המומחיות והכישורים הטכניים שלהם.

 

תפקידים מבוקשים בתחום

הדיגיטציה המתפתחת וההתקדמות המהירה של ה-AI, מייצרים הזדמנויות חדשות לתפקידים שונים במגזר החשבונאות. מדובר בתפקידים הזוכים לעניין משמעותי רב יותר כיוון שהם תורמים באופן אקטיבי לקבלת החלטות אסטרטגיות ולביצועים עסקיים יעילים ביותר.

הנה 2 דוגמאות לתפקידים בתחום החשבונאות והכספים שהביקוש שלהם בשוק ימשיך לעלות:

  1. רואה חשבון: המשימה החשובה ביותר לעסקים היא ניהול מדויק של הדוחות הכספיים. התמיכה המקצועית שמציע רואה חשבון מקצועי ועדכני, חיונית ביותר להנהלה הבכירה של החברה שרוצה להבין במהירות מהו מצבה הפיננסי העכשווי ומבקשת לבחון מחדש את האסטרטגיה העסקית שלה.
  2. FP&A: המשימה החשובה ביותר של ה-FP&A היא לחזות תרחישים וסיכונים עסקיים, על ידי שימוש בניתוח נתונים פיננסיים שיוכל לתמוך בגיבוש האסטרטגיה המתאימה. תפקיד זה הופך למשמעותי יותר ויותר בשוק התחרותי ובכלכלה התנודתית, כאשר ההתקדמות של הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת לעבד כמויות גדולות של נתונים במהירות גבוהה, ולגבש תחזית המבוססת על ניתוח הנתונים הפיננסיים של החברה.

Exit mobile version