Site icon הנהלת חשבונות

לא רק הנהלת חשבונות – איך ממתגים עסק?

קרדיט תמונה: freepik

אנחנו עושים ימים כלילות כדי לבדל את עצמנו מעסקים אחרים שפועלים באותו התחום, כאשר ישנן כמה פעולות אותן ניתן לבצע למיתוג העסק. באילו פעולות כדאי לנקוט כדי למתג את העסק, מה יכול לסייע למיתוג ומהו תפקיד הנהלת החשבונות במיתוג? כדאי להמשיך לקרוא. 

 

לחקור, לבחור לעסק אישיות ולהוביל חזון

עסקים בתחומים מגוונים יכולים להיות דומים זה לזה ברמת השירות שהם מציעים ובתחום בו הם פועלים, אך כל עסק יכול לבדל את עצמו מעסקים אחרים, גם אם יש מאות כמוהו בתחום שמציעים את אותו השירות. בשלב ראשון מומלץ מאוד לבצע מחקר שוק, לבחון את הלקוחות של המתחרים השונים בתחום, לבחון את הצרכים שלהם, מה הם היו רוצים לקבל יותר ומה חסר להם. לאחר החקר יש לבחור את האישיות של העסק, ממש כאילו העסק הוא ישות בפני עצמו, יש לחשוב לעומק על מה העסק משדר, מהו האני מאמין העומד מאחוריו וכיצד אנו רוצים שהלקוחות יתפסו אותו בעיני רוחם. את כל אלו יש לגבש לכדי חזון מיתוג עסקי עם מטרות ברורות להמשך, וכמובן שיש לחתור אליהן בכל שלב של הדרך. 

 

בידול מעסקים אחרים, עיצוב לוגו ויצירת סלוגן

גם אם יש עשרות ואף מאות עסקים שמציעים שירות דומה, כל עסק יכול למתג ולבדל את עצמו מאחרים. זה יכול לקרות ברמת השירות, במומחיות ספציפית, של שירותים נלווים, הטבות או בהתמקדות בנישה מסוימת. בשלב שבו יוצרים את הלוגו, חושבים על סלוגן קליט ומהיר ובוחרים את פלטת הצבעים שתלווה את העסק, יש לחשוב על בידול מאחרים, על טוב טעם ועל איך היינו רוצים שאנשים יתפסו את העסק שלנו. יש לצבע, לתמונות, לסלוגנים וללוגואים תפקיד מכריע בתפיסה של הקהל, לדוגמה, סלוגן בקו נקי ומינימלי עם צבעים רכים ישדר רוך, סלוגן עם צבעים בוהקים וקווים בולטים ישדר עוצמה וכן הלאה. 

אחרי שבוחרים את הלוגו, את הצבעים ואת הסלוגן, יש להקפיד להכניסם בכל מקום אפשרי. אלה יכולים להיות רכבי החברה, כוסות מהם שותים בעסק, על גבי המשרד, בשלט על גבי העסק, בחשבוניות, בחתימת המייל ובכל אלו יש לשמור על הקו העיצובי הראשי. 

 

כיצד הנהלת החשבונות תשפיע על מיתוג העסק? 

גם להנהלת החשבונות יש השפעה ניכרת על מיתוג העסק, אפילו אם אנחנו לא ממש מודעים לכך. דמיינו רגע סיטואציה שאתם כספק או לקוח מבקשים קבלה או חשבונית מעסק והעסק שולח לכם צילום של חשבונית משנות ה-90 עם כתב ידם ועם חותמת מיושנת. דמיינו עכשיו מצב בו אותו עסק שולח לכם חשבונית או קבלה דיגיטליים, חתומים באופן אלקטרוני, האם לא הייתם מעדיפים את האופציה השנייה? ואם אתם לקוח שמתקשר לעסק, ויש לכם עכשיו צורך בקבלה ואתם נמצאים בחו"ל, האם לא הייתם שמחים שקבלה זו תוכל להימצא במהירות רבה ולהישלח אליכם אפילו בווצאפ? כאשר מדברים על טיפים למיתוג עסקי אין ספק שאחד הקלים ליישום הוא המעבר להנהלת חשבונות דיגיטלית אותה חווים הלקוחות, הספקים וכל מי שבא במגע עם העסק. 

לסיכום, כאשר בוחרים למתג את העסק יש לעשות זאת לאחר חקר שוק, תוך הובלת חזון של מיתוג עסקי ותוך שימוש בכלים רבים, עיצובים ודיגיטליים, שיקלו על המלאכה. 

Exit mobile version