Site icon הנהלת חשבונות

כשמחפשים לקנות דירה: תגיעו מצויידים בצ'ק ליסט מלא

קרדיט תמונה- pixabay

שוק הנדל"ן הישראלי חם, שלא לומר רותח. הוא עובד, תמיד עובד, ומי שלא נכנס כעת, יצטער אחר כך. זה הרבה מעבר למקום לגור בו. דירה היא בסיס, היא נכס, היא ביטחון, והיא השקעה לעתיד שלכם ושל המשפחה שלכם. בין אם באילת, בתל אביב או בדימונה, בערד, בנגב או באשקלון מלאי הדירות משתנה, מתחדש, ונמצא בדינמיות מתמדת, ועימו כך גם המחירים, עולים, ועולים, ועולים…

נכון, נדל"ן זה לא משהו לשחק איתו, וצריך לבוא מוכנים. אבל אל תתנו למחירים ולחוסר הידע להרתיע אתכם. רבים כבר עשו זאת, וגם אתם יכולים, וכל מה שאתם צריכים זה רק קצת ידע וזריקת עידוד, ועם הומלי ננסה לתת לכם את שניהם גם יחד.

הצ'ק ליסט – ככה בודקים דירה:

  1. הבניין עצמו – חפשו נזקים, תשאלו ותבדקו מתי היה שיפוץ אם בכלל, ונסו לזהות האם יש חלק במבנה שנראה משונה. אם, לדוגמא, יש מרפסת אחת תלויה, ובשאר הדירות אין, האם זו בניה חוקית? ואולי זה בכלל בדירה שאתם חושבים לבחון? חפשו נזקים וסדקים במבנה, אזורים שיש בהם צבע חדש, ותשאלו שאלות – את המתווך, את המוכר, את השכנים. מתי הוא שופץ? מתי הוא נבנה? האם יש תקלות חוזרות, בחשמל למשל, או במים?
  2. לא רק המבנה – כשאתם בוחנים את הבניין עצמו, תקפידו לזהות מה מצב המערכות הפעילות של הבניין. צנרת המים, מאין היא נכנסת ומאין היא יוצאת, ומה מצבה? האם ארון המים ישן או חדש, וכך גם הצנרת? מה מצב החשמל? הכבלים עצמם, וכמובן כל המערכת? בדקו את כניסות הביוב – האם הן סדוקות, שבורות, שלמות ומסודרות? האם יוצאת מהם, או מכל מקום אחר במבנה, צמחייה כלשהי?
  3. פנים הבניין – בדקו את חדר המדרגות. האם הוא מטופח או מוזנח, משופץ או עתיק ושבור? האם המנורות עובדות? בכל הקומות? הכניסה למקלט, והמקלט עצמו? נקי, מסודר, נגיש? תיבות הדואר נגישות, פעילות ומסודרות? האם יש לוח מודעות משותף? האם הדיירים מתקשרים והאם יש ועד המטפל בענייני הבניין? מה מצב המעלית במידה וישנה, נקיה, משופצת, פעילה?

 

לגבי הדירה עצמה:

חשוב לבדוק את אותם הדברים שבדקתם לגבי הבניין גם לגבי הדירה עצמה. נכון, אין ועד בית בדירה שלכם ואתם אחראים עליה, אבל לגבי המצב שלה כדאי שתדעו הכול. צנרת המים הנכנסת והיוצאת, כולל מים חמים, מים קרים וניקוז, וכולל כל הכיורים, המקלחות והשירותים. חפשו נזקי מים וכתמים, עובש ורטיבות, ובדקו ממתי המערכת והאם הניאגרה ישנה או חדשה.

בדקו את החשמל בבית, כל נקודה ונקודה, שקע ושקע, אחד אחרי השני, בלי להתבייש בכלל, כמו גם את התפקוד של מוצרי החשמל שנשארים, בראש ובראשונה המזגן. מידה ומדובר בבית יקר במיוחד, שווה לעיתים לבצע בדק בית עמוק ומקצועי דרך חברה שמבצעת בדיקות אלו. בדקו גם את מצב הקירות, הפינות והמשקופים, ובעצם את כל המבנה כמו גם תפקוד הדלתות והחלונות. עם הרשימה הזו תוכלו להגיע רגועים ומכווני מטרה לשלל הדירות באתר הומלי.

Exit mobile version