Site icon הנהלת חשבונות

כיצד בוחרים רואה חשבון לעסק קטן?

קרדיט תמונה: freepik

בשונה מימים עברו, הרי שכיום ניתן לראות יותר ויותר אינדיבידואלים היוצאים לדרך עצמאית משלהם. תחום מקצועות האינטרנט על סוגיו ומקצועות עצמאיים נוספים התלויים בציוד מקצועי מועט, בהחלט קידם את המגמה.

אנשי דיגיטל נדרשים להצטייד במחשב נייד, תוכנות ותו לא, צלמים יכולים להסתמך על מחשב עוצמתי ומצלמה דיגיטלית ומעצבים גרפיים מציעים את שירותיהם למכביר כאשר הכול נעשה מן המרחב הביתי.

עסק שכזה המוגדר כעסק קטן, עודנו מצריך פתיחת תיק עוסק פטור או מורשה, התנהלות אל מול ספקים ולקוחות, וככלל – עליו לשקף באופן ברור ומפורט את התנהלותו הפיננסית הכוללת אל מול הרשויות הרלוונטיות.

בעל עסק קטן יכול לעשות זאת באופן עצמאי, אך האם נכון יהיה להחזיק בכל כך הרבה משימות ומעמסות בו-זמנית? גם האדם הדייקן ביותר, עלול למצוא עצמו 'טובע' תחת המשימות השונות.

מבחינת רשויות המס, אין זה משנה כלל וכלל אם היה מדובר בטעות אנוש או לא; כאשר הפעילות הפיננסית איננה משתקפת נכונה, הרי שהדבר עלול לגרור קנסות וצעדים משמעתיים כנגד בעל או בעלת העסק.

הבחירה ברואה חשבון לעסק קטן

סל השירותים שרואה חשבון מעניק לעסק קטן, אמנם שונה מזה שניתן לעסק גדול כגון חברה בע"מ, ועדיין – הרי שמטרתו של איש המקצוע היא לעשות סדר בדברים, ולהבטיח התנהלות פיננסית נכונה.

לצד זאת, ישנם עוד מספר דגשים שיוכלו לאפשר לבעל העסק לבחור באופן נכון ומסודר במשרד רואה חשבון מומלץ אשר ינחה אותו נכונה, וילך עמו יד ביד אל עבר הגשמתם של יעדים עסקיים הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

מומחיות במתן שירות לעסקים קטנים

משרדי ראיית חשבון יש למכביר, וכדי לבחור נכונה במשרד התואם את צרכי בית העסק שלכם, הרי שמומלץ לחפש אחר משרד שבאופן מוצהר מעניק שירותים לעסקים קטנים.

חשוב לציין: כל משרדי ראיית החשבון מעניקים שירותים לעסקים בכל ההיקפים, אך ישנם רואי חשבון שמעדיפים ללוות עסקים קטנים מטעמי נוחות או העדפה מקצועית שאיננה חפצה בליווים של עסקים בעלי היקף פעילות פיננסית גדול.

במשרדי ראיית חשבון הקפידו לוודא כי אכן ישנם אגפים המיועדים באופן פרטני עבור שירותי ראיית חשבון לעסקים קטנים כגון עוסק פטור ועוסק מורשה.

המלצות מטעם לקוחות נוספים

אין דרך נכונה יותר לברר כי אכן מדובר במשרד ראיית חשבון המעניק מעטפת שירות מקצועית וטובה, מאשר לבחון זאת אל מול לקוחות נוספים.

הקפידו לרשום את שם המשרד לשירותי ראיית החשבון ברשת, ובדקו מהן התוצאות שעולות. פעמים רבות תמצאו בכרטיס גוגל עסקי ובו מגוון רחב של המלצות ופידבקים מלקוחות. לצד זאת, כדאי לבדוק אילו תוצאות נוספות עולות – האם ישנן טענות ומענות מצד גורמים שונים? או אולי נקיטת צעדים משפטיים? כל פרט ולו הקטן ביותר יכול להשפיע על החלטתכם.

זמינות השירות

בשונה מעסקים גדולים, הרי שבעלי ובעלות עסקים קטנים זקוקים לאיש מקצוע שיהא זמין עבורם לכל שאלה והתייעצות.

השירות האישי הוא קריטי וחיוני להצלחתו של בית העסק וזה פועל לשני הכיוונים: בעל ובעלת עסק שיודעים כי לרשותם אוזן קשבת הזמינה בכל עת, ולצד זאת: משרד ראיית חשבון שמרים דגל ומתריע על כל דבר הנדרש למען התנהלות פיננסית תקינה.

כך למשל, משרדי ראיית חשבון לעסקים קטנים ינקטו ביוזמה עצמאית ליצירת קשר עבור שיחת חתך ובדיקת ההוצאות וההכנסות אל מול תשלומי המס.

מעטפת שירות מלאה

במידה ואתם מחפשים אחר רואה חשבון לעוסק פטור או מורשה, הרי שמומלץ לבחור במשרד המעניק מעטפת שירות הכוללת גם ליווי עסקי ופיננסי.

עסקים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, אינם יודעים כיצד לבסס את פעילותם נכונה, ודעה מקצועית והכוונה מצדו של איש מקצוע המנוסה, יכולה לשנות את עתיד בית העסק מן הקצה אל הקצה.

Exit mobile version