Site icon הנהלת חשבונות

איך להיות יועץ עסקי?

קרדיט תמונה: freepik

בעלי עסקים מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים, ועליהם לקבל החלטות מהירות ונכונות כדי להוביל את העסק להצלחה ולשגשוג. מדי יום חייבים לקבל החלטות הנוגעות להיבטים עסקיים שונים, לכן בעלי העסקים נדרשים לידע במגוון רחב של תחומים כמו מכירות, שיווק, תמחור, לוגיסטיקה, תפעול, גביית כספים, מיסים, ניהול פיננסי, השקעות ועוד. לא פעם, בעלי העסקים נתקלים בסוגיות שאין להם את הידע, הכלים והיכולות להתמודד עמן, ובדיוק למצבים אלו כדאי לפנות ליועץ עסקי מיומן ומנוסה.

 

מה עושה יועץ עסקי?

התחרות בשווקים השונים, בארץ וברחבי העולם, הפכה להיות קשה מאוד לכן הצלחת העסק תלויה גם ביכולות הניהול של הבעלים ומקבלי ההחלטות בבית העסק או בחברה. כתוצאה מהתחרות הקשה בעלי העסקים חייבים לרכוש ולפתח מיומנויות מקצועיות בתחומים שונים, וכדי לקדם את מטרות העסק, להתייעל, להתנהל פיננסית נכון ולהרחיב את הפעילות העסקית – כדאי להיעזר ביועץ עסקי. 

ככלל, ייעוץ עסקי הוא תהליך ייעודי שבמסגרתו יועץ מקצועי ומנוסה מלווה את העסק ובעליו. ניתן להתחיל את הייעוץ העסקי כבר בשלביו הראשוניים ביותר של בית העסק, ועוד לפני הקמתו, וכמובן שאפשר לפנות ליועץ עסקי יעיל בעת התרחבות וצמיחת העסק, כניסה לתחומי פעילות חדשים, חדירה לשווקים בינלאומיים חדשים, משברים בעסק או בכלכלה הגלובלית, רכישות ומיזוגים ועוד. 

היועץ העסקי הוא גורם חיצוני ותפקידו בין היתר לנתח ולאבחן את מצבו של העסק, ולהציע כלים ופתרונות מעשיים על מנת שהעסק יוכל להשיג את יעדיו ולממש את מלוא הפוטנציאל שלו. היועץ העסקי מלווה את בעלי העסק או את המנהלים הבכירים בארגון, הוא מסייע להם לבנות תוכנית עבודה מסודרת ומפורטת (או תוכנית עסקית במקרה של עסק חדשׂ), לייעל תהליכי עבודה, להגדיר יעדים ברי השגה, לעמוד במטרות שנקבעו, לשפר רווחיות, להגדיל מכירות ועוד.

 

מסלול הלימודים להיות יועץ עסקי

כדי להיות יועץ עסקי ניתן לבחור בקורס מקצועי וייעודי או ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים. הלימודים בקורס ייעודי לייעוץ עסקי מתמקדים ב-4 תחומים מרכזיים: פיננסים, שיווק ומכירות, שיפור ביצועים ומשפטים (רגולציה, דיני מיסים, כולל מיסוי בינלאומי, מבנה ארגוני וכד'). הקורס הממוקד כולל נושאי לימוד שונים כמו בניית תוכנית מכירות לעסקים, ניהול פיננסי ותזרים מזומנים, סוגיות משפטיות בניהול עסקים ורגולציה, ניהול מו"מ עסקי, גישור, עקרונות התמחור, ייעוץ שיווקי ועוד.

התואר הראשון במנהל עסקים מקנה ידע מעמיק ומקיף יותר בהשוואה לקורסים הייעודיים, ובנוסף במסגרת הלימודים באקדמיה מפתחים יכולות ומיומנויות שכל יועץ עסקי חייב אותן כדי להצליח בעבודתו ולספק שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיו. 

לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון מקנים כלים פרקטיים לעבודתו של היועץ העסקי, ובנוסף במסגרת הלימודים בוחרים התמחות מקצועית בתחומים כמו חשבונאות, יזמות שיווק ודיגיטל או התמחות ביזמות, פיננסים ושוק ההון. לכן, הידע המעמיק והכלים הפרקטיים שרוכשים במסגרת התואר הראשון מאפשרים לבוגרים לעסוק בייעוץ עסקי, ובנוסף הבוגרים יכולים להשתלב בשוק העבודה במגוון רחב של תפקידים בכירים, מעניינים ומאתגרים. 

הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים כוללים קורסים בנושאים מרכזיים כגון: חשבונאות ניהולית, טכנולוגיות מידע, שיווק ומכירות בדגש על שיווק דיגיטלי, התנהגות ארגונית, משאבי אנוש, ניהול משא ומתן, יזמות טכנולוגית, מימון, חדשנות טכנולוגית ועוד. על כן, בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים יוצאים לשוק העבודה עם ידע, כלים ויכולות, והם מסוגלים להעניק ייעוץ ולהעניק ליווי עסקי לבעלי עסקים במגוון רחב של תחומים.

 

למי מתאים התפקיד?

התפקיד של יועץ עסקי מתאים בעיקר לאנשים המעוניינים לעסוק בייעוץ כמקצוע, לבעלי עסקים המעוניינים להתמחות בייעוץ עסקי ולנצל את הידע והניסיון שלהם כדי לסייע לאחרים, ולמנהלים המעוניינים לפתח קריירה בתחום חדש ולייצר לעצמם מקור הכנסה נוסף.

Exit mobile version