Site icon הנהלת חשבונות

פתיחת עוסק מורשה עורך דין

פתיחת עוסק מורשה עורך דין

פתיחת עוסק מורשה מתבצעת עבור עסקים שמחזור ההכנסות שלהם גבוה יותר מהסכום שהוגדר בחוק מע"מ (מס ערך מוסף). עם זאת, ישנם מקצועות המחויבים בפתיחת עוסק מורשה בלי קשר לגובה ההכנסות שלהם. אחד המקצועות הללו הוא עורך דין. על פתיחת עוסק מורשה עורך דין נרחיב במאמר הבא. 

 

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- מהו עוסק מורשה?

כאשר רוצים לפתוח עסק עומדות לפניכם שלוש אפשרויות- עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. כפי שציינו, עוסק מורשה הוא עסק שמחזור ההכנסות השנתי שלו גבוה יותר מהסכום שהוגדר בחוק מע"מ. כלומר, במידה שמחזור ההכנסות נמוך יותר, יש לפתוח עוסק פטור ובמידה שסכום ההכנסות גבוה יותר יש לפתוח עוסק מורשה. בכל שנה הסכום מתעדכן ונכון לשנת 2022 עומד על 102,292 שקלים בשנה. 

יש לקחת בחשבון שיש מקצועות המחייבים בפתיחת עוסק מורשה בלי קשה לגובה ההכנסות שלהם. בין המקצועות הללו נכלל גם המקצוע עורך דין ומקצועות נוספים כמו רואה חשבון, רופא, וטרינר, פסיכולוג, מהנדס ועוד. 

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- מדוע?

כפי שציינו, עורך דין הוא אחד המקצועות הנכללים במקצועות המחויבים לפתוח עוסק מורשה. מדוע? מקצועות המחויבים בפתיחת עוסק מורשה הם מקצועות חופשיים. מקצוע חופשי הוא מקצוע בו עוסקים אנשים שקיבלו דיפלומה המוכרת במקצועם, מחויבים לקוד אתי ונתונים לשליטת גופים מקצועיים. עורך דין הוא אדם המורשה לעסוק בעריכת דין ובמתן ייעוץ משפטי לאחר לימודים מתאימים והסמכה מתאימה. כמו כן, העורך דין מחויב בקודים אתים שונים ונתון לשליטת גופים מקצועיים ולכן נחשב למקצוע חופשי. 

 

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- פתית תיק במע"מ

על מנת לפתוח עוסק מורשה לעורך דין יש לפתוח תיק במע"מ. על מנת לפתוח תיק במע"מ יש להגיע למשרדי מע"מ באופן פיזי ולהגיש בקשה מתאימה. תוכלו לבחור להגיש את הבקשה על ידי רואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. 

על מנת לפתוח תיק עוסק מורשה לעורך דין במע"מ חשוב לצרף מספר מסמכים בהם טופס פתיחת עוסק מורשה, צילום תעודת זהות, אישור ניהול חשבון בנק/ צ'ק מבוטל של העסק, חוזה שכירות של הנכס שישמש את העסק (במידה שעובדים מהבית יש לצרף חוזה שכירות של בית המגורים) ותעודת הכשרה מקצועית. כמו כן, בעת מילוי הבקשה לפתיחת עוסק מורשה יש צורך לציין את מחזור ההכנסות השנתי הצפוי. גובה ההכנסות ישפיע על חובת הדיווח שלכם למע"מ. במידה שגובה ההכנסות יהיה נמוך ממיליון וחצי שקלים בשנה תהיו מחויבים בדיווח פעם בחודשיים ובמידה שגובה ההכנסות יהיה גבוה ממיליון וחצי שקלים בשנה תהיו מחויבים בדיווח פעם בחודש. 

 

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- פתיחת תיק במס הכנסה

ביום שבו אתם פותחים תיק במע"מ חלה עליכם חובת דיווח למס הכנסה. לשם כך עליכם לפתוח תיק במס הכנסה. על מנת לפתוח תיק תוכלו להיעזר ברואה חשבון שיעשה זאת עבורכם או לבחור באחת מהדרכים הבאות- 

 

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- פתיחת תיק בביטוח לאומי

השלב הבא לפתיחת עוסק מורשה עורך דין הוא לפתוח תיק בביטוח לאומי. לשם כך יהיה עליכם להגיע לסניף המוסד לביטוח לאומי שקרוב למקום מגוריכם. כאשר תגיעו לסניף יהיה עליכם למלא טופס פתיחת תיק עצמאי. תוכלו להיעזר ברואה חשבון שיעשה זאת עבורכם או להגיע בעצמכם לסניף. חשוב לקחת בחשבון שיש שלושה תנאים בהם המוסד לביטוח לאומי יגדיר אתכם כעצמאים

פתיחת עוסק מורשה עורך דין- מה היתרונות?

לפתיחת עוסק מורשה יש שני יתרונות מרכזיים. היתרון הראשון הוא היכולת לקזז מע"מ על מוצרים או שירותים שהעסק צריך. חשוב לקחת בחשבון שהעוסק צריך לשלם למע"מ על כל העסקאות שמבצע. עם זאת, העוסק גובה את תשלום המע"מ מהלקוחות שלו ולכן התשלום לא יוצא מההכנסות שלו. מאחר שתשלומי המע"מ יכולים להיות גבוהים במיוחד מדובר ביתרון חשוב שיכול לחסוך לעסק סכומים גבוהים. 

יתרון מרכזי נוסף הוא התדמית של העסק. כאשר פותחים עוסק מורשה התדמית של העסק היא תדמית של עסק גדול, מצליח ויציב עם היקף פעילות גבוה. לקוחות רבים מעדיפים לעבוד עם עסקים גדולים ויציבים בעלי ניסיון מאחר שמקנים אמינות גבוהה יותר. לכן, כאשר אתם פותחים עוסק מורשה אתם יכולים ליצור לעסק תדמית חיובית ולמשוך לקוחות רבים. 

Exit mobile version