הנהלת חשבונות

פתיחת עוסק מורשה מקוון

רוצים לפתוח עוסק מורשה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הליך פתיחת עוסק מורשה מקוון, לרבות האפשרויות השונות לפתיחת עוסק מורשה, חשיבות הסיוע של רואה חשבון מורשה, השלבים שתידרשו לעבור במסגרת הליך פתיחת עוסק מורשה מקוון, טפסים מרכזיים של מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה ועוד. רוצים להתחיל? רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים ולכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו בשלבי פתיחת עוסק מורשה מקוון, חשוב שתכירו את האפשרות לפתוח עוסק פטור. אנשים רבים שרוצים לפתוח עסק כלל לא מודעים להטבות המוענקות לעוסקים פטורים, ולכן חשוב לגעת בנושא טרם תחילתכם בהליך פתיחת עוסק מורשה.

הכירו את היתרון הגדול של עוסק פטור על פני עוסק מורשה!

עוסק פטור הוא עוסק הפטור מכל תשלומי המע"מ. למה לא כולם פותחים עוסק פטור אתם שואלים? בעיקר בגלל העובדה שעוסק זה מוגבל למחזור שנתי של עד 100,000 שקלים. חושבים שאתם צפויים למחזור גבוה מ 100,000 שקלים בשנה? עוסק פטור לא רלוונטי עבורכם. אך חשוב להדגיש ולומר כי אתם רשאים לפתוח עוסק פטור ולעבור לעוסק מורשה במידה ותעברו את מחזור ההכנסה המוגבל בחוק על סך 100,000 שקלים מידי שנה. אנשים רבים שמתכוונים לפתוח עסק חדש ולא יודעים להעריך במדוייק את המחזור השנתי הצפוי, בוחרים להתחיל מעוסק פטור, ובמידה והן עוברים את המחזור המותר בחוק, הם עוברים לעוסק מורשה ללא כל בעיה. מעבר של עוסק פטור לעוסק מורשה תחייב את בעל העסק בתשלום מע"מ על כל עבודה שביצע באותה שנה, לרבות את כל העבודות שבוצעו עוד טרם המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה.

הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הליך פתיחת עוסק מורשה מקוון

כל המקצועות בהם תוכלו לפתוח עוסק מורשה בישראל

נקודה נוספת שחשוב שתכירו לפני תחילת הליך פתיחת עוסק מורשה מקוון היא מגוון התחומים בהם תוכלו לפתוח עסק. רבים טועים לחשוב שלא ניתן לפתוח עסק רשום לכל תחומי העיסוק השונים, ולכן חשוב להדגיש זאת. אתם זכאים לפתוח עסק מורשה בכל תחום שתבחרו, לרבות שיעורים פרטיים, מתן ייעוץ בשלל נושאים או מכירת יצירות בכל תחום שתבחרו. מתכוונים לפתוח עוסק מורשה? ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני שיסייע לכם לעבור את כל שלבי התהליך על הצד הטוב ביותר.

הכירו את שתי הדרכים לפתיחת עוסק מורשה

ראשית, חשוב לדעת שכיום ישנן שתי אפשרויות להשלמת כל שלבי פתיחת עוסק מורשה מקוון. האפשרות הראשונה היא פתיחת עוסק בעזרת רואה חשבון מורשה, והאפשרות השניה היא פתיחת עוסק מורשה באופן עצמאי.

לא מעט אנשים שרוצים לפתוח עוסק מורשה בוחרים להיעזר ברורה חשבון מוסמך שיסייע להם להשלים בקלות ובמהירות את כל שלבי התהליך. לרואה חשבון מורשה יש גישה ישירה לכל המוסדות הקשורים בהליך פתיחת עוסק מורשה, לרבות מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. הגישה הישירה מאפשרת לבעל העסק הטרי ליהנות מפתיחת עסק מהירה ופשוטה בלווי איש מקצוע המכיר את כל שלבי התהליך על בוריים. רוצים ליווי צמוד לכל שלבי הרישום? דעו כי רואי חשבון רבים מציעים שירותי פתיחת עסקים לכל דורש.

האפשרות השניה לפתיחת עוסק מורשה היא פתיחה עצמאית. כל אדם יכול לפתוח עוסק מורשה באופן עצמאי על ידי השלמת כלל השלבים הנדרשים. רוצים לנסות לעשות זאת בכוחות עצמכם? ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים בצירוף כל השלבים שתידרשו לעבור במסגרת הליך פתיחת עוסק מורשה מקוון. תחילה חשוב להדגיש ולומר כי כל שגיאת הקלדה, היעדר פרטים חשובים או אי דיוקים יגררו עיכובים משמעותיים בהליך פתיחת עוסק מורשה מקוון. החלטתם לפתוח עוסק מורשה בכוחות עצמכם? אתם חייבים לקרוא היטב את כל ההנחיות בטפסים שתידרשו למלא, להימנע לחלוטין מטעויות הקלדה ולהשלים את כל השלבים הנדרשים בדיוק רב.

מהם השלבים שתידרשו לעבור לפתיחת עוסק מורשה מקוון? ערכנו מדריך מקוצר הכולל את כל השלבים, הגופים והטפסים שתידרשו למלא במסע לפתיחת עוסק מורשה.

בשלב הראשון לפתיחת עוסק מורשה מקוון, אתם נדרשים להמציא למע"מ שלושה טפסים – תעודת זהות, צילום צ'ק מבוטל ופרטים מזהים על מיקום נכס בית העסק.

  1. תעודת זהות -לגבי תעודת הזהות ישנם שני דגשים חשובים שאתם חייבים להכיר. ראשית, מע"מ לא יקבלו תעודה מזהה מלבד תעודת זהות. אנשים רבים מגיעים למעמד פתיחת עוסק מורשה מקוון מצויידים ברישיון נהיגה, דרכון או כל תעודה מזהה אחרת ולכן חשוב להדגיש שבשביל להשלים את כל שלבי הרישום במע"מ אתם חייבים להגיע מצויידים בתעודת הזהות עצמה. שנית, תעודת הזהות חייבת לכלול את הספח. תעודת זהות ללא ספח לא תתקבל ותמנע מכם את האפשרות להמשיך ולהתקדם לשלבי הרישום הבאים.
  2. צילום צ'ק מבוטל – גם לגבי צילום צ'ק תעודת זהות ישנם שני דגשים חשובים שאתם חייבים להכיר. ראשית, הצ'ק חייב להיות על חשבון בעל העסק. שנית, במידה ובעל העסק נשוי, גם בן או בת הזוג חייבים להיות חתומים על הטפסים הנדרשים להשלמת כל שלבי פתיחת עוסק מורשה מקוון. אנשים רבים לא מודעים לנקודה זו ומגיעים לבד למע"מ, מה שמונע מהם להמשיך בתהליך עד שבן או בת הזוג לא יגיע לחתום על המסמכים הנדרשים.
  3. פרטים מזהים על נכס בית העסק – לגבי הפרטים המזהים לנכס בית העסק יש דגש אחד חשוב שאתם חייבים לדעת. משכירים משרד או חנות? המציאו חוזה חתום. עובדים מהבית? הציגו חשבון חשמל או ארנונה.

מיד לאחר הצגת הטפסים הללו, תידרשו למלא טופס פתיחת עוסק מורשה – טופס 821. טופס זה כולל שני חלקים מרכזיים, האחד כולל מספר פרטים אודת העסק בכלליות והשני כולל מספר פרטים אודות פירוט עיסוק העסק.

 

לאחר שהשלמתם בהצלחה את כל השלבים במע"מ, אתם נדרשים להגיע לרשות המיסים להשלים עוד מספר שלבים פשוטים. במס הכנסה אתם נדרשים לפתוח תיק עוסק מורשה. את התיק פותחים בעזרת טופס 5329. טופס 5329 אף הוא כולל שני חלקים מרכזיים – החלק הראשון כולל פרטים טכניים אודות העוסק והחלק השני כולל פרטים אודות פתיחת העוסק, לרבות מועד הפתיחה, מספר עובדים צפוי, צפי למחזור שנתי ועוד.

בשלב האחרון, עליכם להגיע לביטוח לאומי למילוי עוד מספר טפסים אחרונים. טופס 6101 כולל שני חלקים מרכזיים שתידרשו להשלים. החלק הראשון כולל מספר פרטים אישיים אודות בעל העסק והחלק השני כולל מספר פרטים אודות אודות משלח ידו של בעל העסק בשנים האחרונות. לרבות פרטים אודות מקום העבודה הקודם, פרטי שכר ועוד.

חשוב להדגיש ולומר כי כיום ניתן להשלים את כל שלבי פתיחת עוסק מורשה מקוון בעזרת אתרי האינטרנט הפשוטים של הגופים המעורבים בהליך הרישום. עד לפני מספר שנים כלל הרוצים לפתוח בית עסק נדרשו להגיע פיזית למע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. האפשרות של פתיחת עוסק מורשה מקוון תחסוך לכם לא מעט זמן יקר.

רוצים לפתוח עוסק מורשה? לשם כך עליכם לפתוח תיק במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי. על מנת לפתוח תיק עוסק מורשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים חשובים. על עוסק מורשה פתיחת תיק נרחיב במאמר הבא. 

עוסק מורשה פתיחת תיק- מהו עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא עוסק שמחזור ההכנסות השנתי שלו גבוה יותר מהסכום הקובע שהוגדר בחוק מע"מ (מס ערך מוסף). הסכום מתעדכן בכל שנה. נכון לשנת 2022, הסכום עומד על 102,292 שקלים. כלומר, במידה שגובה ההכנסות של העסק עולה על 102,292 שקלים בשנה יש לפתוח עוסק מורשה. בנוסף, יש מקצועות מסוימים שמחייבים פתיחת תיק עוסק מורשה בלי קשר לגובה ההכנסות. מדובר בבעלי מקצועות חופשיים כמו יועץ מס, רואה חשבון, עורך דין, אדריכל, פסיכולוג, רופא, וטרינר, סוכן ביטוח, מהנדס ועוד. מקצועות אלה לא יכולים לפתוח עוסק פטור ממש ומחויבים להירשם כעוסק מורשה. 

עוסק מורשה פתיחת תיק- מע"מ

פתיחת תיק של עוסק מורשה מתבצעת קודם כל במשרדי מס ערך מוסף, כלומר מע"מ. לשם כך יש להגיע באופן פיזי למשרדי מע"מ או לשלם לרואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. יש לקחת בחשבון שלא ניתן לפתוח תיק באופן מקוון. 

לפתיחת התיק יש להגיש בקשה לפתיחת תיק עוסק מורשה ולצרף מסמכים שונים בהם-

כאשר אתם ממלאים את טופס הבקשה לפתיחת תיק עוסק מורשה יש לציין את מחזור ההכנסות השנתי שאתם צופים. במידה שמחזור ההכנסות יהיה נמוך ממיליון וחצי שקלים בשנה תידרשו להגיש דו"ח למע"מ פעם בחודשיים. אך אם מחזור ההכנסות יעלה על מיליון וחצי שקלים בשנה, תהיו מחויבים בדיווח למע"מ פעם בחודש.

בסוף תהליך הרישום, רשויות המס יעניקו לכם תעודת עוסק מורשה זמנית, שוברי דיווח זמניים ומספר עוסק שיהיה מספר תעודת הזהות שלכם. לאחר מספר שבועות יחליפו את התעודה ואת שוברי הדיווח הזמניים בקבועים. 

עוסק מורשה פתיחת תיק- מס הכנסה

כאשר פותחים עסק חלה חובת דיווח למס הכנסה על ההכנסות של העסק. בפתיחת עוסק מורשה יש לדווח למס הכנסה מהיום בו פתחתם תיק ברשויות המע"מ. לשם כך יש לפתוח תיק במס הכנסה. ניתן לעשות זאת על ידי רואה חשבון או בשתי דרכים נוספות-

עוסק מורשה פתיחת תיק- ביטוח לאומי

על מנת לפתוח תיק עוסק מורשה בביטוח לאומי יהיה עליכם להגיע לסניף המוסד לביטוח לאומי באזורכם באופן פיזי. כאשר תגיעו לסניף יהיה עליכם למלא טופס לפתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי. גם עם ביטוח לאומי, תוכלו לבחור להיעזר בשירותיו של רואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. 

המוסד לביטוח לאומי יגדיר אתכם כעצמאים רק במצב בו תענו על אחד מהתנאים הבאים-

קראו עוד: פתיחת עוסק מורשה מקוון

עוסק מורשה פתיחת תיק- יתרונות

פתיחת תיק של עוסק מורשה כוללת מספר יתרונות בולטים. קודם כל היתרון המרכזי הוא האפשרות לקזז את המע"מ שהעסק משלם עבור רכישות או שירותים שונים הרלוונטיים לעסק. כך במידה שרוכש מוצרים שונים, או צריך לתקן את מערכת המיזוג בעסק לדוגמא, יוכל לקזז את תשלום המע"מ. בנוסף לכך, העוסק גובה את תשלומי המע"מ על שירותים שמבצע או מוצרים שמוכר מהלקוחות שלו. עבור כל העסקאות שמתבצעות בעסק, העוסק מחויב להעביר את תשלום המע"מ אך למעשה גובה את תשלום המע"מ מהלקוחות שלו. תשלומי המע"מ יכולים להגיע לסכומים גבוהים ולכן מדובר ביתרון משמעותי. 

עוד יתרון בולט של פתיחת תיק עוסק מורשה הוא יתרון שנוגע לתדמית של העסק. כאשר פותחים תיק של עוסק מורשה נוצרת לעסק תדמית של עסק גדול ומצליח עם היקפי פעילות גבוהים. למעשה, לקוחות רבים מעדיפים לעבוד עם עוסק מורשה מאשר עם עוסק פטור מאחר שמרגישים בטוחים יותר בהיקף הפעילות של העסק ובניסיון שלו. עוסק פטור הוא עוסק שמחזור ההכנסות שלו נמוך באופן משמעותי מעוסק מורשה ואנשים רבים יעדיפו לעבוד עם עסקים גדולים ויציבים יותר שיקנו להם אמינות גבוהה יותר. 

החלטתם להיות עצמאיים ואתם חושבים לפתוח עוסק מורשה? הגעתם למקום הנכון. הליך פתיחת עוסק מורשה כולל התעסקות עם גופים ממשלתיים ולא מעט טפסים נדרשים. הכנה מוקדמת והיכרות עם כל שלבי הליך הפתיחה יסייעו לכם לעשות זאת בקלות ובמהירות. אז אם אתם חושבים על פתיחת עוסק מורשה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם תחילת הליך פתיחת עוסק מורשה, לרבות האנשים הרשאים לפתוח עוסק מורשה, כל שלבי הפתיחה, התמודדות עם גופים ממשלתיים, צירוף טפסים נדרשים ועוד. זה נשמע מאיים, אך הכנה מוקדמת תבטיח שתצליחו לעשות זאת בקלות ובמהירות. אז רגע לפני שאתם מתחילים, ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני שאתם חייבים להכיר טרם הליך פתיחת עוסק מורשה.

 

כל אדם בישראל שמחליט להפוך לעצמאי רשאי לפתוח עוסק מורשה. חשוב להדגיש כי ניתן לפתוח עוסק פטור לעסקים שהמחזור שלהם נמוך מ 100,000 שקלים מידי שנה. עוסק פטור פטור מתשלומי מע"מ, כך שאם אתם מעריכים שההכנסות שלכם לא יעלו על 100,000 שקלים מידי שנה, כדאי לכם לפתוח עוסק פטור. חשוב להדגיש ולומר כי גם אם פתחתם עוסק פטור ועברתם את ההכנסה המותרת, תוכלו לעבור לעוסק מורשה ללא בעיה או מגבלה כלשהי. חושבים לפתוח עסק? בתור התחלה ייתכן שכדאי לכם לפתוח עוסק פטור. חשוב להדגיש שישנן מקצועות שלא יכולים לפתוח עוסק פטור, גם אם המחזור השנתי שלהם יהיה נמוך מ 100,000 שקלים מידי שנה. מקצועות כמו אדריכלים או מהנדסים יהיו חייבים להתחיל מעוסק מורשה.

בניגוד למקובל לחשוב, אין כל הגבלה על תחום העיסוק בו תרצו לפתוח את העסק שלכם. כל אזרח רשאי לפתוח עוסק מורשה בכל תחום שיבחר. אנשים רבים כיום פותחים עסקים בגין מתן שיעורים פרטיים, מכירת יצירות אישיות, מתן שירותים שונים ועוד. במילים אחרות, כל העולה על רוחכם, יכול להפוך לעסק הבא שלכם.

מחליטים לפתוח עוסק מורשה? הכירו את שתי הדרכים לעשות זאת

פתיחת עוסק מורשה מתבצעת בשתי דרכים אפשרויות לבחירת בעל העסק. הדרכים בהן ניתן לפתוח עוסק מורשה בישראל:

  1. פתיחה בעזרת רואה חשבון – האפשרות הראשונה לפתיחת עוסק מורשה היא בסיוע של רואה חשבון מקצועי. רואה חשבון מורשה ומקצועי מחובר באופן ישיר לכל המשרדים המעורבים בהליך פתיחת עוסק מורשה, לרבות מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. הליך פתיחת עוסק מורשה בעזרת רואה חשבון נחשב להליך פשוט במיוחד. כל שלבי הפתיחה נעשים במשרדו של רואה החשבון וכל שנותר זה להמתין עד לפתיחת העסק.
  2. פתיחה עצמאית -אפשרות נוספת לפתיחת עוסק מורשה בישראל היא אפשרות פתיחה עצמית. אפשרות זו מצריכה מבעל העסק להגיע פיזית לכלל המשרדים המעורבים בפתיחת העסק, לרבות מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בעלי עסקים רבים בוחרים לפתוח את העסק שלהם בכוחות עצמם. אך חשוב להדגיש כי הליך זה יקח הרבה יותר זמן בהשוואה לפתיחת עוסק מורשה בסיוע רואה חשבון. מעבר לכך, כל שלבי הפתיחה נעשים באופן עצמאי ללא ליווי מקצועי של רואה חשבון.

בין אם תבחרו לפתוח את העסק בכוחות עצמכם ובין אם תעזרו בסיועו של רואה חשבון – תידרשו להתאזר בסבלנות כחודש עד לקבלת האישור המיוחל

כך או כך, חשוב לקחת בחשבון שהליך פתיחת עוסק מורשה מצריכה סבלנות. שלבי הרישום בכלל המשרדים המעורבים מחייבת את בעלי העסק הטרי להתאזר בסבלנות ולהמתין עד לקבלת האישור הרשמי ותעודת פתיחת העסק שלו.

מתחילים את הליך הפתיחה? חשוב שתכירו את כל המסמכים שתידרשו להציג בפני המשרדים השונים.

בשלב הראשון, על העסק נדרש להגיע למע"מ מצוייד בשלושה טפסים מרכזיים, שהם:

  1. תעודת זהות כולל ספח –אנשים רבים מגיעים בצירוף רישיון נהיגה או תעודות אחרות שברוב המקרים יכולות להחליף את תעודת הזהות. חשוב להדגיש כי במטקה לפתוח עוסק מורשה, חשוב להגיע למע"מ מצויידים בתעודת הזהות עצמה, בתוספת הספח. כל תעודה אחרת מלבד תעודת זהות עצמה בצירוף ספח לא תתקבל ותמנע מכם להתקדם בשלבי התהליך.
  2. צילום צ'ק מבוטל- נשואים עם חשבון משותף? חשוב לדעת שתידרשו להגיע בצירף בן או בת הזוג שלכם. כל עוד יש חשבון משותף, בן או בת הזוג חייבים לחתום על כל המסמכים הנדרשים בכדי להשלים את פתיחת העסק.
  3. מסמך מזהה על מקום פעילות העסק –שוכרים משרד אי חנות לצורך הקמת בית העסק שלכם? אתם נדרשים להמציא מסמכים מזהים של המקום בו תבוצע רוב הפעילות העסקית. חשוב להדגיש כי גם אם אתם משלימים את הפעילות העסקית שלכם מהבית, חשוב להביא מסמך מזהה – חשבון ארנונה או חשבון חשמל על שם בעל הדירה.

טופס 821 – טופס פתיחת עוסק מורשה במע"מ

הגעתם מצויידים עם כלל הטפסים הללו? אתם רשאים להמשיך לשלב הבא. לאחר שקלטו אתכם במשרדי מע"מ והצגתם את כל הטפסים הנדרשים, תידרשו למלא טופס פשוט הנקרא טופס פתיחת עוסק מורשה – טופס 821. חשוב מאוד להקפיד למלא את כל הטפסים בהליך פתיחת עוסק מורשה תוך התמדה על מילוי כל הפרטים הנדרשים ללא טעויות הקלדה או בלבול בנתונים. כל טעות הקלדה או בלבול בנתונים תביא לידי עירובים משמעותיים של פתיחת בית העסק שלכם. לכן, חשוב לקרוא בכובד ראש את כל הנחיות הטפסים שאתם נדרשים למלא. השלמתם את מילוי טופס 821 בהצלחה? סיימתכם את כל שלבי ההרשמה במע"מ – עוברים למס הכנסה.

לאחר שהשלמתם בהצלחה את כל השלבים במע"מ, עוברים להשלמת השלבים הנדרשים במס הכנסה. איך עושים את זה? מגיעים למס הכנסה ומבקשים לפתוח תיקו עוסק מורשה. לשם כך תידרשו למלא טפסים ייעודיים שיאשרו את פתיחת התיק שלכם. בדומה למע"מ, גם הטפסים במס הכנסה חייבים להיות מלאים ומדוייקים, הקפידו להיצמד להוראות ולהשלים את כל הטפסים בצורה מדוייקת ומלאה. במס הכנסה תידרשו למלא את טופס 5329. טופס 5329 הוא טופס הכולל דו"ח פרטים אישיים והצהרה על כל מקורות ההכנסה. בין כלל הפרטים שתידרשו למלא בטופס זה ניתן למנות:

  1. פרטים טכניים אודות זהותו של בעל העסק- לרבות שם, שם משפחה, תעודת זהות, מצב משפחתי, מספר טלפון ועוד.
  2. פרטים טכניים אודות העסק הטרי – לרבות מחזור ההכנסות הצפויות, תאריך פתיחת בית העסק, תחום העיסוק, כמות עובדים ועוד.
  3. בסיום הטופס, בעל העסק ידרש למלא את שמו ולחתום.

התחמה הבאה שלכם היא כמובן ביטוח לאומי. בביטוח לאומי תידרשו לחתום על טופס נוסף, ובשמו המקצועי – טופס 6101. טופס זה מחולק למספר חלקים שונים, כך שחשוב מאוד לשים לב להנחיות הנדרשות. סיימתם את מילוי טופס 6101? תמו כל שלבי פתיחת עוסק מורשה. חשוב להדגיש ולומר כי מיד בתום כלל השלבים, כל המשרדים שביקרתם בהם יעבדו את הנתונים ויחזרו אליכם בפקס ובדואר. כמה זמן זה יקח? כחודש ימים. לאחר חודש ימים ובהנחה שכל הפרטים שמסרתם היו מדוייקים תוכלו לקבל את תעודת העסק שלכם.

חושבים לעזוב את עבודתכם כשכירים ולפתוח עסק? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין. הליך פתיחת עוסק מורשה מחייב את בעל העסק הטרי להתמודד עם לא מעט טפסים של ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. אז רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים, השיטות השונות להשלמת הרישום וזמני ההמתנה עד לקבלת האישור המיוחל.

פתיחה עצמאית לעומת פתיחה בסיוע רואה חשבון מוסמך

ראשית, חשוב להקדים ולומר כי כל הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין יכול להיעשות על ידי רואה חשבון מקצועי ומיומן. לא מעט אנשים כיום נעזרים בשירותי רואה חשבון מנוסה המכיר היטב את כל שלבי הרישום. רוצים ליווי מקצועי וסיוע בהתמודדות מול מע"מ, מס הכנסה ורשות המיסים? חשוב לדעת שרואי חשבון מקצועיים ישמחו לסייע לכם בכל שלבי הרישום. מעבר לסיוע המקצועי, לרואי חשבון מורשים יש גישה ישירה לכלל המשרדים הנדרשים להשלמת הרישום, מה שיכול להקל עליכם בשלבי הבירוקרטיה ואף לקצר את משך ההמתנה עד לקבלת האישור המיוחל. נשמע מעניין? בשורות הבאות נגע בכל שלבי הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין כך שתוכלו להחליט האם אתם נעזרים בשירותיו המקצועיים של עורך דין או שמא משלימים את על שלבי הרישום בכוחות עצמכם.

עוסק מורשה לעומת עוסק פטור

נקודה נוספת שיש להדגיש כבר בפתיחת הדברים עוד טרם תחילת הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין היא האפשרות לפתוח עוסק פטור. לא מעט אנשים כלל לא מודעים לעובדה שהם רשאים לפתוח עוסק פטור, עוסק הפטור מכל תשלומי המע"מ. נשמע מעניין? חשוב לדעת כי עוסק פטור בישראל רשאי להציג מחזור של עד 100,000 שקלים מידי שנה ללא תשלומי מע"מ כלל. אם אתם מעריכים שהמחזור השנתי שלכם יעמוד על פחות מ 100,000 שקלים מידי שנה, כדאי לכם לבחור עוסק פטור. חשוב לדעת כי לא כל תחומי העיסוק רשאים לקבל את ההטבה של עוסק הפטור מתשלומי מע"מ. ישנן מקצועות שלא יכולים לעבוד בתור עוסקים פטורים, גם אם המחזור השנתי שלהם יעמוד על פחות מ 100,000 שקלים בכל שנה. מהנדסים? אדריכלים? מקצועות אלה ודומיהם אינם רשאים לעבוד בתור עוסקים פתורים.

פתיחת עוסק פטור אינה מחייבת! תוכלו לעבור לעוסק מורשה במידת הצורך

ומה אם התחלתם בתור עוסק פטור אך אתם מגלים שהמחזור השנתי שלכם צפוי להיות גבוה מ 100,000 שקלים? במקרים אלה אתם רשאים לשנות את העוסק שלכם מפטור למורשה ללא כל בעיה. כל בית עסק שהתחיל בתור עוסק פטור ועבר בהכנסותיו את 100,000 השקלים במהלך שנה קלנדרית, יועבר להיות עוסק מורשה. אז לפני שאתם ממהרים להתחיל בשלבי הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין, חשוב להעריך את סך המחזור השנתי שלכם ולשקול אפשרות של פתיחת עוסק פטור.

הכירו את כל השלבים שתידרשו לעבור בהליך פתיחת עוסק מורשה אונליין

מחליטים לפתוח עוסק מורשה אונליין? חשוב שתכירו את כל שלבי הפתיחה שאתם חייבים להביא בחשבון. כפי שציינו מעלה, אחת האפשרויות לפתיחת עוסק מורשה אונליין היא בעזרת רואה חשבון מורשה המקושר ישירות למוסדות השונים, לרבות מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. רוצים לנסות לעשות זאת בכוחות עצמכם? אלה השלבים שתידרשו לעבור:

ראשית, תידרשו להציג למע"מ שלושה מסמכים – תעודת זהות, צילום צ'ק מבוטל ופרטים מזהים אודות מקום בית העסק.

  1. תעודת זהות – חשוב להדגיש כי אתם חייבים להגיע עם תעודת הזהות עצמה, ולא עם רישיון נהיגה או דרכון בתוקף. מע"מ לא יקבלו שום תעודה מזהה מלבד תעודת הזהות עצמה. כמו כן חשוב לדעת שאתם נדרשים להביא את תעודת הזהות בצירוף הספח. תעודת זהות ללא ספח לא תאפשר לכם להתקדם לשלבים הבאים בהליך פתיחת עוסק מורשה אונליין.
  2. צילום צ'ק מבוטל – חשוב שהצ'ק המבוטל יהיה בחשבון של בעל העסק. כמו כן במידה ובעל העסק נשוי, חשוב שבן או בת הזוג תגיע לחתום על הטפסים. אנשים רבים שמגיעים לשלבי פתיחת עוסק מורשה אונליין, לא מודעים לעובדה שחשבון משותף מחייב את חתימתו של בן או בת הזוג, מה שגורר עיכובים מיותרים.
  3. מסמך מזהה של מקום בית העסק – שוכרים משרד או בית עסק? חשוב להביא חוזה חתום למעמד פתיחת העוסק שלכם. עובדים מהבית? הציגו חשבון ארנונה או חשבון חשמל להשלמת הליך ההרשמה.

לאחר הצגת המסמכים הללו, תידרשו למלא טופס פתיחת עוסק מורשה, או בשמו המקצועי, טופס 821. חשוב להקפיד למלא את הטופס במלואו ללא החסרת פרטים כלל. כמו כן חשוב לוודא שאתם ממלאים את הפרטים בדיוק רב וללא טעויות הקלדה. לא אחת קורה שאנשים שמגיעים לשלבי מילוי הטפסים בהליך פתיחת עוסק מורשה לא מדייקים בפרטים, מה שגורר עיכובים רבים בהליך ההרשמה. רוצים להימנע מכך? מלאו את כל הפרטים בכובד ראש תוך התייחסות לכל נקודה וסעיף בטופס.

לאחר שסיימתם עם הצגת המסמכים ומילוי הטופס הנדרש במע"מ, השלב הבא הוא הרישום במס הכנסה. הרישום במס הכנסה כולל מספר שלבים פשוטים. טופס 5329 כולל סעיפים שונים, לרבות נתונים אישיים ונתונים על בית העסק שאתם נדרשים למלא. בחלקו הראשון של טופס 5329 אתם נדרשים למלא פרטים אישיים, כגון: כתובת, שם, מספר טלפון, מצב משפחתי ועוד. חשוב לחזור ולהדגיש כי כל טעות הקלדה או חוסר דיוק בפרטים עלול לגרור עיכובים משמעותיים בקבלת האישור לרישום בית העסק – מלאו את כל המסמכים בכובד ראש.

בחלקו השני של טופס 5329 אתם נדרשים למלא פרטים אודות בית העסק שלכם, לרבות מחזור הכנסות צפוי, מספר עובדים, תאריך פתיחת בית העסק ועוד. גם בפרטים הללו חשוב לדייק. סיימתם את מילוי הטופס? עוברים לשלב הבא, פתיחת עוסק מורשה אונליין בביטוח לאומי.

התחנה הבאה בדרך לפתיחת העסק שלכם בהצלחה היא ביטוח לאומי. בביטוח לאומי תידרשו למלא טופס נוסף, טופס מספר 6101. טופס זה אף הוא כולל שני חלקים מרכזיים שתידרשו למלא. בחלק הראשון אתם נדרשים למלא מספר פרטים אישיים ובשלב השני אתם נדרשים למלא מספר פרטים אודות עיסוקכם בשנים האחרונות. הייתם שכירים? סטודנטים?בין עבודות? אתם נדרשים לציין זאת בטופס 6101.

הליך הפתיחה אונליין – יחסוך לכם לא מעט זמן יקר!

עד לפני מספר שנים כלל המבקשים לפתוח עוסק מורשה נדרשו לעבור פיזית בין כל המוסדות המעורבים בהליך הפתיחה. כיום, ניתן להשלים את כל שלבי הרישום אונליין ולחסוך לא מעט זמן יקר. הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין נחשב להליך פשוט המאפשר לכל המעוניין לפתוח עסק להשלים את כל השלבים ממקום אחד. אז אם גם אתם מתכוונים לפתוח עוסק מורשה בקרוב, חשוב לדעת שכל מוסד מעורב בהליך ההרשמה, לרבות מע"מ, ביטוח לאומי, ומס הכנסה מעמידים לרשותכם אתרי אינטרנט פשוטים ונוחים שיאפשרו לכם להוריד את כל הטפסים הנדרשים להשלמת הליך פתיחת עוסק מורשה אונליין. אפשרות זו תחסוך לכם זמן רב ותאפשר לכם לפתוח עסק מהמחשב בביתכם.

Exit mobile version