הנהלת חשבונות

זיכוי מס הכנסה

זיכוי מס הכנסהעצמאיים רבים לא מקפידים לבצע הפקדות מסודרות לאפיקי חיסכון פנסיוניים שונים. עובדה זו מונעת מהם ליהנות מהטבות מס שונות שמעניקה המדינה מתוך כוונה לעודד חיסכון פנסיוני לעת זקנה ושיבה.

על מנת ליהנות מזיכוי מס הכנסה ובמקביל בכדי לשמור על רמת חיים גבוהה גם לאחר היציאה לגמלאות כדאי, אם כן, להתייעץ עם רואי חשבון הבקיאים בנושא זה.

באמצעות קבלת יעוץ, לכל עצמאי לפי צרכיו, ניתן לדואג לעתיד ולחסוך כבר היום. יש לציין שקבלת זיכויים ממס הכנסה בגין הפקדות לחיסכון פנסיוני כגון קופות גמל או ביטוחי מנהלים וכמובן קופות פנסיה אפשרית במקרים שונים גם לשכירים. במיוחד הדבר נכון כאשר מדובר בשכירים שהמעסיק לא מפקיד עבורם לחיסכון פנסיוני עבור כל מרכיבי השכר.

הטבה מסוג זיכוי מס הכנסה

הטבות המס המגיעות למפקידים לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות, הטבות המס לחוסכים לפנסיה החושבים על העתיד הן מכמה סוגים. ראשית, קיימת ההטבה מסוג זיכוי – זיכוי מס הכנסה הוא החזר כספי המוענק על פי הסכום שמופקד מטעם החוסך עד לתקרת הכנסה מסוימת.

עבור המפקידים העצמאיים, הטבת זיכוי זאת עומדת על שיעור של 35%. כדאי לחזור על הדברים במילים אחרות –מי שחוסך לפנסיה בכדי להבטיח את עתידו ואת רווחתם של ילדיו (שלא יצטרכו לתמוך בו לעת זקנה) מקבל כשליש מספי החיסכון בחזרה. ויתור על הטבה זו הוא ללא ספק ויתור משמעותי.

הטבה מסוג ניכוי

לא רק הטבת זיכוי מס הכנסה מקבלים המפקידים העצמאיים לערוצי החיסכון הפנסיוני. קיימת גם הטבה נוספת שאומנם מרגישים אותה בחשבון הבנק רק באופן עקיף, אך היא לא פחות חשובה. הטבה זו מכונה ניכוי והיא מוכרת לעצמאים רבים מתוך הקשר של ניכוי מס במקור.

כאן, המשמעות של ניכוי שונה וזה מפני שמדובר כאן במשמעות של הפחתה גובה ההכנסה. ההטבה אומרת שהכנסת העצמאי תופחת בהתאם לחלק מהפקדתו לחיסכון פנסיוני. צעד זה מביא לכך שחבות המס הכוללת ברמה השנתית תקטן. במילים אחרות – תשלומי המס יקטנו וגם זה – רווח נקי התומך בחשיבות הפקדה לקופת גמל, לקרן השתלמות, לביטוח המנהלים וכן הלאה.

בדרך לעתיד בטוח

ההחלטה לאיזה אפיק פנסיוני כדאי לפנות איננה קלה. יש  סוגים שונים של אפיקים ויש מסלולים בדרגות שונות של סיכון ושל תשואה. יש גם מסלולים שונים ותמהילים שונים בין חיסכון פנסיוני לבין ביטוחים, וגם על שילוב זה כדאי לתת את הדעת. במסגרת הסקירה הנוכחית לא נוכל להקיף נושא רחב זה, אולם כן נתעכב על נקודה נוספת הקשורה להפקדות פנסיוניות.

על מנת למקסם את הטבות זיכוי מס הכנסה והניכוי המוענקות לעצמאיים מטעם מס הכנסה לא מספיק לבצע הפקדה בסכום שנבחר ללא שיקול דעת. את סכום ההפקדה יש לחשב ולנתח באופן שנתי שכן חבות המס נקבעת כמובן ברמה השנתית ולא החודשית.

באמצעות ייעוץ שניתן על ידי משרדים מובילים לראיית חשבון אפשר לקבל את התשובה – מהו הסכום המיטבי להפקדה, כזה שיביא את החיסכון במס לרמתו הגבוהה ביותר. מי שיפקיד סכום נמוך מדי – למעשה מוותר על חלק מהטבות המס המגיעות לו. מי שיבצע הפקדה מעבר לכך – צריך להיות מודע לעובדה שלא עבור כל הסכום יגיעו לו הטבות המס.

במידה ובעבר נעשתה פנייה לרואה חשבון בנדון אך חלו שינויים בהכנסה, במידה ורוצים לבצע צעדים פיננסיים חשובים שישפיעו על העתית הקרוב אך גם הרחוק, ייעוץ פיננסי הוא בהחלט צעד חשוב ומשתלם. בחירה באפיק החיסכון המתאים, בשקיפות מלאה, תסייע גם היא לעתיד בטוח יותר מהבחינה הכלכלית.

Exit mobile version