הנהלת חשבונות

טיפים לייעוץ ותכנון מס

טיפים לייעוץ ותכנון מסיעוץ ותכנון מס יכולים לסייע לחברות ובמקרים רבים גם ליחידים, לשלם פחות מס מכפי שהם משלמים כיום. יעוץ מקצועי יוכל לסייע במקרים רבים לקבל החזרי מס גם עבור שנים שחלפו וכן ניתן לעיתים לבצע שינוי בהגדרת הפעילות העסקית כך שנטל המס ירד.

אם יש לכם עסק פעיל, אם אתם מתכננים להקים עסק חדש או להגדיל פעילות, אם אתם שוקלים אפשרות להעביר פעילות עסקית לחו"ל או שאתם תוהים לגבי הגשת בקשה להחזר מס – יש לנו חופן טיפים מועילים בשבילכם.

החזרי מס – גם לשכירים

יש כאלה הסבורים כי תכנון מס מתאים רק לחברות ענק, אך מסתבר כי זוהי טעות. על פי ההגדרות הרשמיות של רשות המיסים, כל עסק, כל עצמאי ואפילו כל שכיר יכולים לחתור לכך כי ישלמו את מינימום המס שביכולתם. כל עוד התצהירים או הדוחות לפיהם משלמים את המס מבוססים על דיווחי אמת, כל עוד לא מוסרים דיווחים כוזבים או נתונים מטעים, אפשר לבצע לא מעט צעדים כדי לשלם פחות.

חשוב לדעת כי אפילו שכירים רבים משלמים מס ביתר, שכן הם לא מודעים לזכויות שונות כגון תוספת זיכוי לבעלי תואר ראשון או זיכויים למפקידים באופן פרטי לחיסכון פנסיוני. גם עצמאיים לא תמיד מפקידים לחיסכון פנסיוני בהתאם לתקרה המעודכנת ובכך הם למעשה מוותרים על הטבות מס המגיעות להם.

מיסוי בעת מיזוגים ורכישות

בעולם העסקי המודרני, מיזוגים בין חברות שונות, שינוי מבני בעלות ורכישות עסקיות הם עניין נפוץ. מזוגים ורכישות נפוצות מאוד גם בתעשיות מודרניות, הייטק, בענף הכימיה והתרופות וגם בקרב חברות של התעשייה הוותיקה, מפעלים ואף בקרב נותני שירותים.

כאשר חברות מתמזגות ביניהן הן יכולות ליהנות מסינרגיה ולהוזיל עלויות. יחד עם זאת, ניתן לעתים להפוך את הרכישה לבעלת משמעות ראשונה במעלה בתכנון מס. דרך אפשרית (ולגיטימית) הינה לבצע רכישה של חברה איכותית המתומחרת בחסר וכזאת שצברה הפסדים. החברה המאוחדת, כתוצאה מכך, רשומה כמי שהרוויחה פחות לתקופת המס המדווחת. כמובן, שאין להתייחס בקלות ראש לצעד מסוג זה ושיקולי המס מהווים חלק ממכלול השיקולים להשלמת הרכישה.

קיזוז מול מס שבח

גם עסק יציב ורווחי בדרך כלל עלול לעמוד בפני תקופות קשות, שבהן קיים הפסד. כידוע, עסק שמפסיד כסף לא משלם מס, אך במקרים מסוימים ניתן לעשות שימוש בהפסד כדי לקזז תשלומי מס מסוימים. למשל, במצבים נתונים ישנה אפשרות למכור נכס, צעד שעשוי להיות מלווה בדרישה לשלם מס שבח. מס זה, שבו יחויב מי שמכר נכס שערכו עלה, ניתן לקזז כנגד הפסדים עסקיים. בנוסף, ישנה אפשרות לבצע קיזוז רב שנתי, למשל כאשר עסק הפסיד בשנה מסוימת ובשנה העוקבת הרוויח.

תושב חוץ וחבות המס

אנשי עסקים ובעלי חברות רבים שוהים מדי שנה ימים רבים בחו"ל. יש גם עסקים שמבצעים עסקאות לא רק עם לקוחות ישראליים אלא גם מול לקוחות היושבים מעבר לים. באמצעות ייעוץ מוקפד, ניתן לגלות מתי עדיף להגדיל את בעל העסק כתושב חוץ, לצורך הפחתת המיסוי. גם הגדרת חברה כחברה זרה יכולה להקטין את חובות המס.

הגדרת מבנה הפעילות

יש עוד צעדים רבים שיכולים להוות צעד לגיטימי של תכנון מס. למשל, יש מצבים שבהם יהיה כדאי להגדיר את הפעילות במבנה של עוסק פטור. ישנם מצבים שבהם כדאי להירשם ברשות המיסים כ"חברה" ולא כעצמאי. ישנם אזורים בארץ שבהם מקבלים העסקים הטבות והקלות במיסוי. במידה ועובדים מול לקוחות גדולים, ניתן באמצעות הסדר תשלומים נכון להביא להכרה בהכנסות באופן האופטימלי בראי המס.

Exit mobile version