הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות לעסק בינוני

הנהלת חשבונות לעסק בינוניעסק בינוני נמצא בטווח ההגדרה שבין עסק קטן לבין עסק גדול, עסקים בינוניים בישראל יכולים להיות במודל של עוסק מורשה וכמו כן במודל של חברה בע"מ או צורות התאגדות רלבנטיות אחרות.

באופן כללי, ניתן לומר כי לרוב כאשר מדובר על עסקים בינוניים, הכוונה היא לעסקים עם מחזור פעילות עסקית של עד 15 מיליון ש"ח בשנה ואשר מעסיקים עד 50 עובדים, כמובן שעסקים העונים להגדרות אלו מאוגדים כחברות ברוב מוחלט של המקרים ואינם עוסק מורשה.

מכיוון שהנהלת חשבונות היא מרכיב מרכזי ומהותי בהתנהלות עסקית וזו דרישת חובה של החוק מכל עסק, קטן כגדול, חשוב לבעלי עסקים בינוניים ולמנהלים להכיר את כל ההיבטים של הנהלת חשבונות לעסק בינוני.

יש עסקים שמיד עם הקמתם מוגדרים עסק בינוני, למשל כאשר הם מיד מצריכים העסקת הרבה עובדים ופעילות כלכלית ענפה. אך בפועל מרבית העסקים מתפתחים עם השנים, צומחים וגדלים בהיקפי הפעילות והמספר העובדים.

כך שעסק יכול להתחיל במודל של עוסק מורשה ועסק קטן, אך כעובר תקופה מסוימת לגדול מספיק כדי להיחשב עסק בינוני ולהירשם כחברה בע"מ למשל. שינויים אלו גוררים כמובן שינויים בהגדרות ובחובות של הנהלת החשבונות.

הנהלת חשבונות לעסק בינוני – כפולה

כאשר עסק מוגדר בינוני והוא מציג מחזורים גבוהים יחסית ומעסיק מספר גדול יחסית של עובדים, הדרישות הרגולטוריות ממנו מבחינת החשבונאות עולות אף הן, אם לא עלו אף לפני כן. כך שהעסקים הבינוניים בישראל נדרשים בהנהלת חשבונות כפולה.

מבחינת שירותי הנהלת חשבונות לעסק בינוני, מדובר על שירותי הנהלת חשבונות מורכבים יותר הדורשים יותר עבודה, יותר בירוקרטיה מבחינת ניהול ספרים ומסמכים ויותר התנהלות מול רשויות המדינה.

הנהלת חשבונות כפולה כפי שמקובלת במסגרת הנהלת חשבונות לעסק בינוני כוללת חובה לנהל רישום כפול של כל פעולה פיננסית / חשבונאית. באופן כללי, הנהלת החשבונות מנהלת כרטיס חובה וכרטיס זכות, כאשר המטרה היא לשמור על איזון ביניהם וכל פעולה בטור אחד גוררת פעולה מאזנת בטור השני.

שיטה זו של הנה"ח מורכבת יותר, היא מצריכה ידע מקצועי מעמיק ומקיף יותר ושימוש בכלים אחרים לעומת הדרישות הבסיסיות של הנהלת חשבונות חד צידית. עובדה זו לגבי הנהלת חשבונות לעסק בינוני והחובה בהנה"ח כפולה, לצד המורכבות והיקף העבודה של ניהול חשבונות בהיקפים כאלו, מחייבים עבודה עם אנשי מקצוע מוסמכים ומקצועיים.

הוראות ניהול ספרים – דעו מה החוק דורש מכם!

כאשר נכנסים לטריטוריה של הנהלת חשבונות לעסק בינוני, החשיבות של יישום נכון של הוראות ניהול ספרים מקבלת דגש רב יותר לעומת עסקים קטנים.

הוראות ניהול ספרים מגדירות עבור העסק אילו ספרי חשבונות עליו לנהל, לצד ההגדרה לנהל את החשבונות בצורה הכפולה. כך, יש עסקים החייבים לנהל ספר הזמנות, לנהל מלאי, לנהל ספר הזמנות משלוח וכיוצא באלו – כאשר כמובן שחייבת להיות התאמה מסוימת ורישום נכון בין הספרים השונים מבחינת הפעילות העסקית בפועל.

ברוב מוחלט של המקרים כאשר מדובר על הנהלת חשבונות לעסק בינוני, ניהול החשבונות בפועל יתבצע על ידי מנהלי חשבונות פנימיים בארגון או במיקור חוץ מול משרד הנה"ח / רו"ח, אך בכל זאת חשוב לוודא כי העסק שלכם פועל במדויק לפי הוראות ניהול הספרים הרלבנטיות לו.

שירותי הנה"ח מרכזיים לעסקים בינוניים

קראו על עוד מס לעסקים – מס תשומות

Exit mobile version