הנהלת חשבונות

החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס לעצמאיים עצמאים עובדים קשה – זוהי עובדה ידועה לכל. ניהול של עסק עצמאי, בין אם מדובר בעסק קטן ובין אם מדובר בעסק בינוני, איננו מלאכה קלה.

כאשר עובדים כעצמאיים, יום העבודה איננו מסתיים בשעה קבועה ותמיד ישנן התמודדויות עם מציאות משתנה ואיומים עסקיים. מפתיע, אם כן, לגלות כי לא מעט עצמאיים שעובדים קשה, לעיתים קשה מאוד, מוכנים לוותר על כסף שמגיע להם, כסף ששילמו למס הכנסה יותר מכפי שצריך.

חושבים שלכם לא מגיע כסף בחזרה? אל תהיו בטוחים. אנחנו, במשרד רואי חשבון מספקים מזה שנים שירותי ראיית חשבונות והנהלת חשבונות לעצמאיים ולחברות. מאות ואלפי עצמאיים כבר קיבלו בסיוענו כסף בחזרה, לאחר שבקשתם הוגשה כהלכה ואושרה. פנו אלינו ובדקו זאת – גם אתם.

אל תוותרו – זה הכסף שלכם!

רשויות המס בארץ יודעות היטב כיצד למצוא עברייני מס. לטובת רשות המיסים עומדים חוקרים שונים ועומדת גם הזכות לבקש ולקבל דוחות המעידים על הכנסות ועל הוצאות, דוחות שנתיים, דוחות על ההון (הצהרת הון תקופתית). כל זאת, כאשר מדובר ברצון למקסם את הכנסות המדינה ממיסים.

אבל במה שנוגע לזכויותיו של הנישום, העצמאי, אם לא ייקח את זכויותיו בידיו – איש לא יבדוק עבורו האם שילם יותר מדי מס. אם אתם רוצים למנוע מצב שבו כסף טוב שעבדתם בשבילו נוזל לכם מבין האצבעות – אסור לכם לוותר על הגשת בקשה להחזרי מס לעצמאיים – כאשר יש לכך בסיס. במשרד רואי החשבון יבדקו עבורכם האם על פי הרכב ההכנסות שלכם ועל פי הרכב ההוצאות ולפי הטבות מס שלא ניצלתם, כדאי לכם לפעול לקבלת החזר.

אל תפספסו את ההזדמנות

מס הכנסה פועל בהגינות מלאה – מי ימציא אסמכתאות לכך ששולם מס ביתר, יקבל את ההחזר המגיע לו. כך מתנהלת מדינה מתוקנת, בעלת חקיקה מקיפה בנושאים כמו חבות מס והכרה בהוצאות עסקיות. אבל, ויש כאן אבל גדול, את הזכות לקבל החזרי מס ניתן לממש כמקובל, לפרק זמן קצוב ובדומה להתיישנות שאנו מכירים גם בתחומים חוקיים ומשפטיים אחרים.

מה זאת אומרת עבורכם, כעצמאים? זאת אומרת שלא כדאי לדחות את הטיפול בנושא. פנו עוד היום כדי שלא תאבדו את זכותכם לקבל החזרים. רבים כבר קיבלו בחזרה אלפי שקלים, לעיתים גם עשרות אלפים. ניתן להגיש בקשה להחזר עד לתקופה של 6 שנים.

סימולציות לפני קבלת החזר

האם כדאי להגיש בקשה להחזרי מס באופן עצמאי? לבד? אכן, יש כאלה שבחרו בדרך הזאת. חלקם אפילו הצליחו. אבל לעיתים גם נוצר מצב שבו למעשה מגלים כי במקום החזר שולם בעצם מס נמוך מדי. התוצאה – תשלמו במקום לקבל בחזרה. בדיוק זו הסיבה לכך שרבים מעדיפים לנקוט בגישה שנקראת "שב ועל תעשה". יש שחוששים מכל שיח ושיג עם מס הכנסה ועם פקידי השומה.

במשרד רואי החשבון שוקדים על מלאכתם רואי חשבון, מנהלי חשבונות, חשבי שכר בכירים. הם משרתים נאמנה עצמאיים ושכירים, חברות ושותפויות. על מנת שהמשרד יוכל להגיש בקשה להחזרי מס ללקוחותיו, עצמאיים שעובדים קשה בשביל כל שקל ושקל, עורכים בדיקה מקיפה וסימולציות מקיפות.

במשרד רואי חשבון לא סתם כך מגישים בקשה להחזר מס, אלא רק כאשר הם משוכנעים שיש לכך בסיס. הם נוקטים בטכניקות הדומות לאלה שבהן משתמשים פקידי השומה, כדי לדעת האם בסיכומו של דבר הצטברו לכם בשנים האחרונות יתרות שתוכלו לקבל בחזרה.

Exit mobile version